19:11|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 02:14
کد خبر: 3584

اجرای قانون تحصیل رایگان دانش‌آموزان توسط دولت

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه در قانون اساسی کشورمان تحصیل دانش‌آموزان رایگان است اما دولت این قانون را اعمال نمی‌کند.

اجرای قانون تحصیل رایگان دانش‌آموزان توسط دولت

به گزارش باریش، نادر قاضی‌پور امروز در آیین هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در ارومیه با بیان اینکه در گذشته دانش‌آموزان در  مساجد تحصیل می‌کردند اظهار داشت: اما هم‌اینک مکان تحصیل به مدرسه منتقل شده و براساس قانون اساسی نیز، دولت باید شرایط تحصیل رایگان را برای همه دانش‌آموزان فراهم کند در حالی که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی تصریح کرد:نخستین آیه نیز«اقرا باسمه رب الذی خلق» بود که این خود نشان می‌دهد که تحصیل علم تا چه اندازه در دین مبین اسلام مهم و قابل توجه است.

قاضی‌پور با ابراز تاسف از وجود چهار میلیون بازمانده از تحصیل در کشور بیان کرد: علاوه بر آن 9 میلیون نفر بی‌سواد نیز در سراسر ایران زندگی می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خیران باید نسبت به ساخت مدارس چندمنظوره اقدام کنند چون در تابستان از وجود آنها در اسکان فرهنگیان استفاده می‌شود.

در ادامه دیگر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار تنها با آموزش، سلامت و امنیت امکان‌پذیر است اظهار داشت: خوشبختانه امنیت پایدار در کشور وجود داشته و بنابراین باید به حوزه سلامت و آموزش نیز توجه لازم را داشت.

عابد فتاحی با تاکید بر اینکه نمایندگان منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی باید فضای کنونی را پس از انتخابات بر دست گیرند تصریح کرد: هم‌اکنون دشمن درصدد یافتن بهانه‌ای برای ضربه زدن به کشور است و بنابراین با توجه به اینکه کرد و ترک و شیعه و سنی تفاوتی با یکدیگر ندارند باید همه دست بر دست هم داده و با کمک هم، اسلام ناب محمدی(ص) را در سطح جهان به نمایش بگذارند.

 

 

 

تسنیم/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید