13:25|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 16:07
کد خبر: 3575

کی‌روش: تاج توانست چند مشکل تیم ملی را حل کند/ دنبال کُتی هستیم که قواره تیم ملی ایران باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: این فرصت را داشتیم که با تاج یکسری از نکاتی که برای پیشرفت مهم است را مرور کنیم.

کی‌روش: تاج توانست چند مشکل تیم ملی را حل کند/ دنبال کُتی هستیم که قواره تیم ملی ایران باشد

به گزارش باریش نیوز به نقل از فارس ، کارلوس کی‌روش در نشست خبری گفت: همانطور که مطلع هستید تاج درخواست تحلیل عمیق در مورد وضعیت تیم ملی را از من داشتند. این فرصت را داشتیم که یک سری از نکاتی که برای پیشرفت مهم است را با هم مرور کنیم.

وی افزود: این تحلیل های گسترده و عمیق با جزئیات زمانبر است و ما وقت زیادی را صرف کردیم تا این تحلیل را خدمت آقای تاج ارائه کنیم. نشست بسیار خوب و مفیدی را پشت سر گذاشتیم و یک سری مسایل غیرشفاف و شفاف را توانستیم بشکانیم و از سر راه برداریم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: می خواهم بگویم قدر دان توجه ویژه تاج به مسایل تیم ملی هستم. تا حدی که بعد از گذشت چند ساعت از انتخابش به عنوان رئیس فدارسیون توانست چند مشکل را خیلی سریع از سر راه تیم ملی بردارند مشکلاتی که ماه ها بود سر راه تیم ملی قرار داشت. ایشان سرشان شلوغ است و قرار است ادامه این جلسه به فردا موکول شود. من هم این فرصت را خواهم داشت که اطلاعات جدیدتری را که او درخواست کرده بود را به رئیس فدراسیون ارایه کنم و امیدوارم که فردا بتوانیم صحبت‌هایمان را نهایی کنیم. خیلی شفاف فردا صحبت ها را خدمت شما عرض می کنم.

کی روش در مورد اینکه در مورد چه مسایلی با تاج صحبت کردید، گفت: فکر می‌کنم سوال منصفانه‌ای پرسیدید اعتقاد دارم که در حال حاضر که تاج فقط 3-4 روز است رئیس شده نباید این سوال را مطرح کنیم. مسایلی که باید شما درک کنید این است که مسایل جدی در راه آماده سازی تیم ملی قرار دارد که بر روی تیم ملی تاثیرگذار خواهد بود. اگر اجازه بدهید یک تصویر شفاف به شما ارایه کنم از مسایلی که با تاج در موردش صحبت می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی افزود: سوالی که مطرح است این نیست که یک کت به اندازه کی روش پیدا کنیم.اگر سوال اصلی در مورد شخص بنده بود نیازی به کت و شلوار مجلل و شیک نیست. من خاکی هستم و با یک تی شرت هم راحتم و می‌توانم زندگی ام را بگذرانم. مسایلی که مطرح است به طور جدی باید در موردش صحبت کنیم تا همین چند وقت اخیر فرصتی برای مطرح شدن این مسایل به طور جدی نبوده است. مثال می زنم به دنبال کتی هستیم که به اندازه و قواره تیم ملی ایران باشد و توسعه فوتبال ایران را تامین کند و خواسته‌های هواداران تیم ملی را هم براورده کند. اگر کتی اندازه تیم ملی باشد و مباحث پیچیده‌ای مثل منابع انسانی و مالی مطرح می‌شود به خاطر یک دلیل ساده و اینکه ما زمان را از دست می‌دهیم و باید با قطر و چین مواجه شویم و با آنها بازی کنیم. بازی‌های تیم ملی از یک هفته آینده دیگر باید آغاز شود. در حال حاضر که من پیش روی شما نشسته‌ام هیچ صحبتی برای شما ندارم. یکبار برای همیشه مسایل تحت رهبری تاج قرار گرفته است و او بسیار مسئولانه برخورد می‌کند و با توجه به تمام جزئیات مسایل را انجام می‌دهد و به همین دلیل نمی‌توانیم جواب‌های پیش پا افتاده و سطحی به شما بگوییم. جواب‌های محکمی را باید به شما بدهیم.

وی افزود: حرف آخرم به ملت عزیز ایران این است که منافع تیم ملی باید اولویت نخست فوتبال ایران باشد و مهم تر از منافع هر فرد و گروهی باشد. خیلی شفاف و با صراحت می‌گویم که به عنوان سرمربی تیم ملی دیگر حاضر نیستم که فرد یا افرادی من را مخل منافع فوتبال ملی بدانند و آن زمان گذشته است. نمی‌توانم چشمانم را ببندم و این مسایل را قبول کنم. در حال کار هستیم و امیدوارم که بتوانیم فردا با تاج به جمع بندی نهایی برسیم. بار دیگر تاکید می‌کنم و مهم ترین پیامم برای رسانه‌ها و هواداران فوتبال این است که جام جهانی 2018 برای ایران در خرداد 95 شروع می شود نه سال 2018 و به این مساله مهم باید توجه کنید. جام جهانی 2018 برای تیم های قدرتمندی مثل برزیل ، المان، فرانسه و پرتغال است زیرا این کشورها همه رقابت می کنند تا به مقام اول تا سومی در جام جهانی دست پیدا کنند و 40-50 یا 60 سال است که مشق شب می‌کنند. تعلیمات مربیگری و آموزش مربیگری در سطح بالا و توسعه فوتبال پایه و سیستم های رقابتی بالایی مثل لیگ قهرمانان اروپا دارند، مراکز تمرینی دارند. زمین‌های باکیفیت فوتبال دارند. فراموش نکنید در چندین سال گذشته آنها مشق شب شان را انجام داده اند و اکنون استحقاق حضور در جام جهانی و روی سکو ایستادن را دارند. در مقابل کشورهای دیگری هم داریم که در سال 2018 برای رضایت دل ملت ها و غرور ملی شان می‌جنگند . مثل کشور کاستاریکا، الجزایر و ... فکر می‌کنم آنها هم خاضعانه مثل ایران با غرور در جام جهانی جنگیدند و غرور را برای ملت شان به دست آوردند. هنوز افرادی را در فدراسیون داریم که با این هدف و این مسیر موافق نیستند و من به آنها احترام می‌گذارم اما این صحبت‌هایی است که بین من و تاج این روزها انجام می‌شود.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: در فوتبال همه افراد دخیل هستند و باید به تفکرات مختلف احترام گذاشت ولی یک مطلب هست که باید روی آن هم نظر باشیم که منافع تیم ملی بر همه چیز ارجح است و باید متحد باشیم و دستاوردی برای مردمی که خارج از فدراسیون هستند ارایه کنیم. این مسئولیت از یک هفته آینده آغاز می‌شود و این مسایل را مرور می‌کنیم. جام جهانی برای تیم ملی ایران از 18 خرداد امسال آغاز می‌شود و ما داریم زمان را از دست می‌دهیم. امیدوارم فردا صحبت‌های نهایی انجام شود و بتوانیم پاسخ‌هایی برای شما داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید