19:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 08:16
کد خبر: 3551

آمادگی ارتش برای نبردبزرگ«خان‌طومان» +عکس

منابع سوری از تکمیل آمادگی‌های نیروهای ارتش و متحدانشان برای نبرد بزرگ حومه جنوبی حلب با هدف بازپس‌گیری شهرک استراتژیک خان طومان و هلاکت صدها تروریست تکفیری طی روزهای اخیر خبر دادند.

آمادگی ارتش برای نبردبزرگ«خان‌طومان» +عکس

نیروهای ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک خان طومان از تروریست‌های تکفیری آماده می‌شوند.

منابع میدانی گفتند آمادگی‌های نهایی ارتش سوریه و همپیمانانش برای نبرد بزرگ در خان طومان در حومه جنوبی حلب در آستانه پایان یافتن است، این نبرد بزرگ با پشتیبانی جنگنده‌های روسی و سوری صورت می‌گیرد.

این منابع تاکید کردند تمام آنچه تا کنون در خان طومان می‌گذرد،مشغول کردن تروریست‌های جیش الفتح در این شهرک است.

به گفته این منابع، سه تپه مشرف به خان طومان در تیررس نیروهای ارتش سوریه و متحدانشان قرار دارد، انبارهای تسلیحات اطراف هم در کنترل ارتش سوریه است.

این منابع افزودند تروریست‌ها تنها بر دو درصد از 3500 کیلومتر مربعی که نیروهای ارتش و متحدانشان پیش از آتش‌بس آزاد کرده‌اند،‌مسلط شده‌اند.

جنگنده‌های ارتش روز گذشته بمباران تجمعات تروریست‌های جیش الفتح و جبهه النصره را در شهرک کفرناها واطراف خان طومان و الزربه در پی نقض مجدد آتش بس ازسر گرفتند.

از سوی دیگر اطلاعات به دست آمده از صحنه نبرد تاکید می‌کند که بیش از 80 خودروی تروریست‌های تکفیری از لحظه ورود آنها به خان طومان منهدم شده و بیش از 400 تروریست به هلاکت رسیده‌اند .

نیروهای ارتش همچنین مواضع تروریست‌ها را در روستای الخالدیه و منطقه الراشدین و الخامسه در هم کوبیدند. جنگنده‌های ارتش نیز خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌ها در حومه جنوبی حلب و مناطق دیگر را هدف قرار دادند که به قطع ارتباط آنها با یکدیگر و محور نبردها در خان طومان منجر شده است.

خبر دیگر این‌که یک تانک متعلق به تروریست‌های تکفیری با یک موشک هدایت‌شونده ارتش سوریه در جبهه خان طومان منهدم شد و تمام سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.

سرکرده سعودی تروریست‌ها کودکان بیگناه را برای مرگ مجهز می‌کند

از سوی دیگر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در این فیلم، عبدالله المحسینی سرکرده سعودی تروریست‌های جیش الفتح خواستار جذب و آموزش کودکان در حومه‌های ادلب و اعزام آنها به جبهه‌های جنگ در حومه جنوبی حلب شده است. این اقدام سرکرده سعودی تکفیری‌ها پس از آن صورت گرفت که در حملات اخیرشان به مواضع ارتش در اطراف شهر حلب و حومه آن، شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیدند.

آمریکا و رژیم آل سعود مسئول سازماندهی و تسلیح باند موسوم به جیش الفتح هستند که چندین گروه تروریستی در آن حضور دارند از جمله جبهه النصره،‌احرارالشام، جیش المجاهدین و الجبهه الشامیه. سازمان اطلاعات ترکیه هم این گروه‌ها را در شمال سوریه برای نبرد  اخیر حومه حلب سازماندهی کرده بود.
 

منابع مخالف در ترکیه هم از انتقال بسیاری از تروریست‌های مجروح نبردهای سوریه به بیمارستان‌های ترکیه برای مداوا پرده برداشتند که این تحرکات با موافقت نظام ترکیه انجام می‌شود.

 

منبع: تسنیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید