03:27|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 15:13
کد خبر: 3501

انتقاد امام جمعه اروميه از پايكوبي در جشن پيروزي يكي از نمايندگان منتخب مجلس

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: پايكوبي در جشن پيروزي نماينده منتخب مجلس بي معني و نشانه اي از بي ادبي هاي موجود در جامعه است.

انتقاد امام جمعه اروميه از پايكوبي در جشن پيروزي يكي از نمايندگان منتخب مجلس

به گزارش باریش ، حجت الاسلام سيدمهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه اروميه افزود: رعايت ادب و اخلاق اسلامي از جمله سفارش هاي قرآن كريم و ائمه اطهار (ع) است كه ما بايد اين سفارش ها را به ويژه در برنامه هاي جمعي رعايت كنيم.
وي اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در بيانات چند روز گذشته بر موضوع رعايت ادب تاكيد كردند.
وي با اشاره به پايكوبي تعدادي از هواداران يكي از نمايندگان منتخب مجلس شوراي اسلامي در روز پس از انتخابات دور دوم اظهار كرد: كسب آراي مردمي براي حضور در مجلس، مسئوليت آور براي تمامي نامزدهاست و بايد براي اجراي اين مسئوليت سنگين ضمن شكر گزاري خداوند، از خداي متعال كمك خواست تا در چهار سال آينده توفيق خدمت دهد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: مسئولان در نظام اسلامي بايد مودبانه رفتار كنند و اين امر را در جامعه تسري دهند.
حجت الاسلام قريشي با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب در ديدارهاي هفته اخير گفت: بايد بيانات مقام معظم رهبري بارها توسط مسئولان و مردم بازخواني شود.
وي پرهيز از ترويج افكار غربي در جامعه را يكي از مهمترين تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب عنوان كرد و افزود: نظام سلطه با رهبري آمريكا، مصداق عيني شيطان هستند و سعي دارند با حيله هاي مختلف، فرهنگ خود را از طريق برخي از جوانان در جامعه ترويج دهند كه بسياري از افراد نيز از اين كار آنها پيروي مي كنند.
وي تمسك به فرهنگ قرآني را راهكار مهم مقابله با اين تلاش نظام سلطه دانست و اضافه كرد: در بسياري از مهدكودك ها و مكان هاي آموزشي، زبان انگليسي كه آميخته با فرهنگ غربي است، آموزش داده مي شود و به قرآن و فرهنگ قرآني در اين حوزه ها عمل نمي شود.
امام جمعه اروميه استقلال و آزادي از ابرقدرت ها را بزرگترين نعمت الهي براي مردم كشورمان عنوان كرد و ادامه داد: بايد به اين امر افتخار كنيم چرا كه پيشرفت هاي بسياري از كشورهاي منطقه به خاطر گرفته شدن استقلال از آنها بوده است.
حجت الاسلام قريشي پيروزي نهايي را از آن دين مبين اسلام و نظام جمهوري اسلامي دانست و اظهار كرد: ما نيز وظيفه داريم در اين مسير ياريگر نظام مقدس جمهوري اسلامي باشيم و از اين طريق سعادت خود را تضمين كنيم.
نمازجمعه اين هفته اروميه با حضور پرشور و شكوه مردم نمازگزار در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد.

ایرنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید