17:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 01:58
کد خبر: 3459

لزوم توجه به فرهنگ استفاده از دوچرخه های هوشمند در ارومیه

با عنایت به راه اندازی فاز اول سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه (سهاد) و با توجه به اینکه سیستم مذکور برای اولین بار در شمالغرب کشور وارد فاز اجرایی می شود 

لزوم توجه به فرهنگ استفاده از دوچرخه  های هوشمند در ارومیه

به گزارش سرویس فرهنگی باریش , با عنایت به راه اندازی فاز اول سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه (سهاد) و با توجه به اینکه سیستم مذکور برای اولین بار در شمالغرب کشور وارد فاز اجرایی می شود و الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا است، جا دارد از بانیان این کار پسندیده که با ایده خود موجبات ایجاد کاهش در آلودگی شهری را به وجود آورده و میل به ورزش را در جوانان زنده می کنند، تشکر گردد.

نقش دوچرخه در مدیریت ترافیک شهری امروز بخوبی شناخته شده است و در برخی از شهرهای جهان، سهم مهمی از جابجایی های درون شهری را به خود اختصاص می دهد. کشورهایی همچون ژاپن و چین که استفاده از دوچرخه را در بین سالهای 1970 تا 1980 آغاز کرده اند امروزه این وسیله را به عنوان یکی از مهمترین وسایط حمل و نقل در جامعه تلقی می کنند، این حرکت سپس در اروپا و آمریکا نیز گسترش یافت .

همانگونه که استفاده از دوچرخه مزیت های مهمی دارد، با این وجود اعتلای فرهنگ استفاده از آن مستلزم ارائه آموزش های لازم می باشد. در ادامه به ذکر چند مورد امنیتی در ارتباط با استفاده از دوچرخه می پردازیم:
1-  استفاده از کلاه ایمنی می تواند ۸۵ درصد از صدمه های ناشی از سر را کاهش دهد.
2-  ترجیحاً در مسیرها و خطوط ویژه دوچرخه سواری برانید که این خطوط امنیت دوچرخه‌سواران را در ترافیک های سنگین تضمین می نماید.
3-  از شوخی کردن و انجام حرکات نمایشی در حین دوچرخه سواری بویژه در محل تردد اتومبیل ها خودداری گردد.
4-  از پوشش مناسب استفاده شود تا از گیر کردن لباس در حین دوچرخه سواری پرهیز گردد.
5-  در حین دوچرخه سواری در شب، از دوچرخه های سالم و دارای چراغ های شب نما استفاده شود و مطلقاً در محل تردد اتومبیل ها بویژه در مکان هایی که نور کافی وجود ندارد، نرانید تا از بروز تصادفات ناگوار پیش گیری شود.
6-  سعی کنید در خیابان در یک خط مستقیم و همیشه نزدیک به جدول خیابان یا پیاده رو برانید.
7-  استفاده از پیاده رو برای دوچرخه سواری، نوعی تعدی به حقوق عابرین پیاده محسوب می شود.
 

نویسنده:لاله مهریار

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید