13:12|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 05:33
کد خبر: 3438

سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان برگزار می شود

سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران – آذربایجان برگزار می شود.

سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان برگزار می شود

به گزارش  باریش نیوز ، جلسه هماهنگی برگزاری سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان صبح امروز با حضور دکتر رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، سیوانی فرماندار خوی، دکتر عطاپور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، معاونین فرمانداران ارومیه و سلماس و تعدادی از مدیران ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری ترتیب یافت.

رادفر دراین جلسه، برگزاری تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان را فرصتی برای شناساندن و معرفی ظرفیت های ورزشی، گردشگری و فرهنگی استان دانست و افزود: باید از این تور که با حضور ورزشکاران داخلی و خارجی برگزار می شود، بعنوان فرصتی در جهت برندسازی شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی استفاده کنیم.

ضرورت هماهنگی و همکاری دستگاههای استانی در جهت میزبانی شایسته و برگزاری مطلوب تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان از دیگر موارد مورد تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بود.

چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: در سالهای گذشته از آذربایجان غربی، هیچ ورزشکاری در تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان حضور نداشت که خوشبختانه امسال با حمایت های استاندار محترم، شش دوچرخه سوار از استان بعنوان تیم جمهوری اسلامی در مسابقات حضور خواهند داشت.

فرماندار خوی هم در این جلسه ضمن اعلام آمادگی این شهرستان برای کمک به برگزاری هر چه بهتر تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان گفت: عبور دوچرخه سواران از داخل شهرهای تعیین شده بعنوان مسیر تور، می تواند در ایجاد نشاط ورزشی و فرهنگی و ارتقای مشارکت اجتماعی موثر واقع شود و به توسعه و شکوفایی منطقه نیز کمک کند.

شایان ذکر است، سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان 24 الی 29 اردیبهشت ماه در مجموع 1004.6 کیلومتر در شش مرحله در مسیر استانهای آذربایجانغربی ، اردبیل و آذربایجانشرقی برگزار خواهد شد.

مرحله اول در مسیر تبریز به ارومیه به مسافت 162.4 کیلومتر، مرحله دوم در مسیر ارومیه به منطقه آزاد تجاری ارس به مسافت 209.4 کیلومتر، مرحله سوم در مسیر منطقه ازاد تجاری ارس به تبریز به مسافت 139.9 کیلومتر برگزار خواهد شد.

مرحله چهارم (27 اردیبهشت) تور سی و یکم مسیر تبریز به سرعین را به مسافت 198.2 را رکاب می زنند و وارد استان اردبیل خواهند شد و در مرحله پنجم مسیر سرعین به پیست اسکی سهند به مسافت 180.7 برگزار خواهد شد.

مرحله نهایی و ششم نیز 29 اردیبهشت در تبریز مقابل لاله پارک به مسافت 114 کیلومتر برگزار خواهدشد.

گفتنی است، اروین کیست ماکر از کشور هلند به عنوان کمیسر ارشد و اوله اولسن از کشور دانمارک به عنوان افسر آنتی دوپینگ برای حضور در سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از سوی UCI طی نامه رسمی معرفی شده اند.

تیم‌های داخلی شرکت کننده در این مسابقات شامل تیم‌های پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز، پیشگامان کویر یزد و نماینده آذربایجان غربی بعنوان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران و تیم‌هایی از اتریش، آلمان، چین، کویت، مالزی، هلند، چین تایپه، ژاپن، آمریکا، قزاقستان، استرالیا و تیم‌های ملی هنک‌کنگ، مغولستان و سوریه تیم‌های خارجی شرکت کننده در این تور هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید