04:51|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اردیبهشت 1395 - 02:13
کد خبر: 3322

رونمایی از تمبر یادبود ششمین نشست برنامه راه ابریشم

تمبر یادبود ششمین نشست برنامه راه ابریشم شامگاه روز شنبه با حضور میهمانان خارجی و داخلی در ارومیه رونمایی شد.

رونمایی از تمبر یادبود ششمین نشست برنامه راه ابریشم

به گزارش باریش، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در آیین رونمایی تمبر یادبود ششمین نشست برنامه راه ابریشم در ارومیه گفت: آذربایجان غربی تمدنی بیش از هفت هزار ساله دارد كه بیانگر غنای تاریخی این استان است.
تقی كهوریان افزود: این استان به علت غنای تاریخی، داشتن آب و هوای مساعد و اقلیمی مطلوب به همراه آثار طبیعی خاص خود به سرزمین هفت آسمان و هشت بهشت مشهور است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: وجود آبشارها و غارها و نیز جاذبه های طبیعی دیگر در كنار جاذبه های تاریخی، این استان را به منطقه ای مهم در صنعت گردشگری تبدیل كرده است.
كهوریان گفت: هم اكنون با برگزاری نشست راه ابریشم در ارومیه فرصتی فراهم شده تا از نظرات كارشناسان جهانگردی جهان برای توسعه این صنعت در استان گامهای مثبتی برداشته شود.
به گزارش باریش، ششمین نشست برنامه راه ابریشم از روز سوم تا ششم اردیبهشت ماه در ارومیه برگزار می شود.
نمایندگان 33 كشور عضو برنامه راه ابریشم برای حضور در این نشست در ارومیه حضور دارند.
یكی از كریدورهای راه ابریشم در سال 2014 كه به ثبت یونسكو رسیده، كشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ازبكستان، تاجیكستان، قفقاز و كشورهای مشترك المنافع را شامل می شود.
یونسكو از محل بودجه های بین المللی خود به این كشورها كمك مالی می كند.
انتفاع تجاری شهرهای واقع شده در مسیر این كریدورها و به ویژه جذب گردشگران بیشتر، از مهمترین مزایای واقع شدن در كریدور راه ابریشم است.
ششمین نشست برنامه راه ابریشم با حضور نمایندگان 33 كشور عضو برنامه راه ابریشم از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری در هتل پنج ستاره آنا ارومیه برگزار می شود.
 

 

ایرنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید