17:42|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1395 - 07:41
کد خبر: 3315

تلاش براي يافتن جسد جوان غرق شده در زرينه رود مياندوآب وارد دهمين روز شد

رئيس سازمان آتش نشاني مياندوآب از استمرار تلاش امدادگران براي پيدا كردن جسد يك جوان 21 ساله كه در رودخانه زرينه اين شهرستان غرق شده است، خبر داد.

تلاش براي يافتن جسد جوان غرق شده در زرينه رود مياندوآب وارد دهمين روز شد

به گزارش باریش , يادگار لندنيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين جوان مياندوآبي 10 روز پيش براي شنا وارد آب اين رودخانه شده بود كه به علت شدت جريان آب غرق شد.
وي اضافه كرد: شدت جريان آب، وسعت و عمق زياد آن كار جستجوي غواصان را براي يافتن جسد اين فرد با مشكلات فراواني مواجه كرده است.
وي با بيان اين كه كار جست و جو از روز وقوع حادثه تاكنون استمرار داشته است، افزود: به علت گسترش دامنه جستجو با هماهنگي مسولان شهرستان مياندوآب، نيروهاي كمكي و تجهيزات و امكانات پيشرفته اي از سپاه اروميه، شيلات و آتش نشاني شهرستان هاي مهاباد، نقده و شاهين دژ براي جست و جوي پيكر غرق شده درخواست شده است.
لنديان گفت: عمليات جست و جو تا پيدا شدن جسد با تمام توان ادامه خواهد داشت و همه شايعات منتشر شده مبني بر توقف عمليات جست و جو بي اساس و كذب است.
رئيس اداره آتش نشاني مياندوآب گفت: اين جوان 21 ساله مياندوآبي روز چهارشنبه (25 فروردين) به همراه دوستان خود به ساحل زرينه رود رفته و به قصد شنا وارد آب شده بود كه پس از دقايقي در آب هاي خروشان اين رودخانه ناپديد شد.
لندنيان از مردم خواست با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و با شدت گرفتن بارش ها در اين فصل كه باعث سيلابي و طغيان رودخانه ها به ويژه زرينه رود و سيمينه رود شده است، هنگام حضور در ساحل اين رودخانه ها از وارد شدن در آب جاري خودداري كنند.
زرينه رود يكي از طولاني ترين رودخانه هاي آذربايجان غربي است كه از كوه هاي استان كردستان سرچشمه گرفته و پس از گذشتن از شهرستان هاي بوكان، شاهين دژ و مياندوآب به درياچه اروميه مي ريزد.
طول اين رودخانه 300 كيلومتر بوده و با آبريز آن به بيش از يك و هزار و 100 كيلومتر مي رسد كه بزرگترين تامين كننده آب درياچه اروميه به شمار مي رود.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید