10:04|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1395 - 04:04
کد خبر: 3309

رسیدگی به 4 پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به چهار پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان خبر داد.

رسیدگی به 4 پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی

محمد اقوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی طی چند روز گذشته اقدام به رسیدگی به چهار پرونده قاچاق در شهرستان‌های سردشت، ماکو و میاندوآب کرده است.

وی به میزان محکومیت این پرونده‌های قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر اعلام شعب تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی متهمان پرونده‌های قاچاق به پرداخت یک میلیارد و 530 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به یکی از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان که مربوط به قاچاق سیگار بوده و در تعزیرات حکومتی سردشت مورد رسیدگی قرار گرفته شده است، اشاره کرد و ادامه داد: این پرونده قاچاق توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.

این مسئول به تشریح یکی از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی از خودروهای به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

اقوامی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد 10 هزار پاکت سیگار مارلبرو قاچاق کشف و ضبط کردند و پرونده برای سیر مراحل قانونی با اعلام جرم گمرک پرونده به تعزیرات حکومتی سردشت ارسال شد.

وی به میزان محکومیت این پرونده قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز، متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 350 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به یکی دیگر از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده که در تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو مورد رسیدگی قرار گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق 17 هزار دلار در این شهرستان بوده است.

این مسئول ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، ماموران مرزی گمرک بازرگان طی بازرسی‌های بدنی از مسافران مقدار 17 هزار دلار آمریکایی کشف و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

اقوامی افزود: در این راستا با اعلام شکایت گمرک پرونده فوق پس از طی مراحل قانونی به منظور رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز ماکو متهم این پرونده قاچاق به پرداخت 360 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به یکی دیگر از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی میاندوآب اشاره کرد و ادامه داد: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی یک دستگاه اتوبوس تعداد 178 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی میاندوآب ارجاع شد.

اقوامی خاطرنشان کرد: بنابر اعلام گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز میاندوآب متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به پرداخت بیش از450 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی به چهارمین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی میاندوآب اشاره کرد و ادامه داد: این پرونده قاچاق رسیدگی شده توسط ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب کشف و ضبط شده بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی یک دستگاه خودرو مقدار یک‌هزار و 700 کیلوگرم خشکبار خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

این مسئول افزود: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی میاندوآب ارجاع شد.

 

فارس

انتهای پیام/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید