05:48|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1395 - 02:47
کد خبر: 3305

رشد 39 درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال شاهد رشد 39 درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی هستیم، گفت: امسال 3 هزار و 245 نفر در استان خون خود را برای بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند.

رشد 39 درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی

مجتبی قهرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد چشمگیری دارد که امید می‌رود این روند در سایر ایام نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد رشد 39 درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی هستیم، تصریح کرد: برای تامین نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هیچ مشکلی مواجه نیستیم، ولی همچنان نیازمند اهدای خون هستیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به تعداد افراد اهداکننده خون در سال جاری، اعلام کرد: امسال 3 هزار و 245 نفر خون خود را برای بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند که انتظار می‌رود این روند در سایر ایام سال نیز تداوم داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در برخی ایام سال میزان اهدای خون کاهش می‌یابد، افزود: از این ایام می‌توان به ماه رمضان اشاره کرد که در این خصوص تمهیدات لازم برای دریافت خون از اهداکنندگان برای بعد از افطار اندیشیده می‌شود.

قهرمان با بیان اینکه اهداکنندگان خون باید دارای مشخصه‌های خاصی بوده و توانایی اهدا داشته باشند، ادامه داد: افراد 18 تا 60 سال در این گروه قرار می‌گیرند و علاوه بر این به وزن افراد نیز توجه ویژه‌ای می‌شود.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با بیان اینکه متاسفانه میزان اهداکنندگان زن کمتر از اهداکنندگان مرد است، اظهار داشت: باید بتوانیم بانوان را نیز برای اهدای خون تشویق و دیدگاه‌های اشتباه و باورهای غلط را در این زمینه ریشه‌کن کنیم.

 

فارس

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید