03:29|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1395 - 08:42
کد خبر: 3300

حضور پرشور در انتخابات، به معنای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: برخی افراد با تبلیغ سوء اینگونه بیان می‌کنند که لزومی برای حضور دوباره در پای صندوق‌های رأی وجود ندارد، در حالی که این خواسته دشمن است و حضور پرشور به معنای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است چراکه اگر از عمر انسان اندکی باقی بماند بایستی آن را در راه ادای وظیفه دینی و وظیفه‌اش صرف کند.

حضور پرشور در انتخابات، به معنای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در بیان خطبه نماز اول نماز جمعه در میان نمازگزاران با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، پیروی از دستورات الهی و پرهیز از نواهی و معصیت الهی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رجب و منصوب بودن 13 رجب به نام حضرت علی (ع) و روز پدر زمینه را برای بهره‌گیری از فضایل این امام بزرگوار و برخورداری از فضیلت‌های این ماه مبارک دوچندان ساخته است چرا که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «من و علی (ع) پدر این امت هستیم.»
وی افزود: حفظ جایگاه والای پدر و مادر برای فرزندان واجب است همانگونه که خداوند متعال در دین اسلام اول حق خویش را بیان نموده سپس به حق والدین تأکید و اشاره کرده است که این مهم نشانگر اهمیت و جایگاه مهم پدر و مادر است.
امام‌جمعه ارومیه با بیان ضرورت شناخت سیره امیرالمؤمنین علی (ع) افزود: شناخت سیره رفتاری و زندگانی حضرت علی (ع) که سرشار از گنجینه‌های غنی و برگرفته از مکتب اسلام است موجب هدایت دنیوی و اخروی انسان می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌ها و اوصاف خاص علی (ع) آن است که ایشان در مکان مقدس کعبه به دنیا آمده است و این جز اسرار و عجایب بوده لذا طبق اتفاق شیعه و سنی در نقل این مسئله و همچنین علامه امینی در 50 سند از شیعه و 16 سند نقل از اهل سنت آورده است که ایشان در مکان کعبه متولد یافته است.
*حضرت علی (ع) نمونه بارز مدیرحاکم اسلامی است
وی بیان داشت: استفاده از سیره و روش مدیریتی حضرت علی (ع) زمینه را برای موفقیت و پویایی مدیران اسلامی مهیاتر می‌سازد چراکه یک مدیر اسلامی موفق بایستی در دل شب با خدای خویش به خلوت و راز و نیاز بپردازد و از خوف مسئولیت بتواند در انجام امور محوله کوشا باشد لذا کسانی که ترس از خدا و انجام وظیفه ندارد به طبع نمی‌تواند در انجام وظایف کوشا باشند، بنابراین ائمه اطهار (ع) و حضرت علی (ع) شاخصه‌های حکومت‌داری و ویژگی‌های یک مدیر موفق اسلامی را در روایات و منابع غنی اسلامی ذکر کرده‌اند.
وی افزود: مطالعه در زندگی و سیره رفتاری حضرت علی موجب رستگاری و فلاح انسان در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت مردم به رعایت تقوا و پرهیزکاری و با تسلیت رحلت زینب کبری (س) خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در سالروز رحلت حضرت زینب (س) امیدواریم آزادسازی سوریه هرچه زودتر به دست جبهه مقاومت میسر شود.
وی افزود: دفاع از حرم حضرت زینب (س) و رقیه (س) بر همه وظیفه است لذا مقاومت اسلامی و حمایت همه جانبه در این راه لازم و ضروری است چراکه این مسئله حیاتی و مهم در موجب قوت بخشی به سربازان حرم این بزرگواران می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بیان داشت: خدمت مالی و جسمی در راه آزادسازی حرمین وظیفه شرعی است و هرکس در وسع خویش برای کمک به رزمندگان و پیروزی جبهه مقاومت قدم بردارد.
وی در ادامه با بیان اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت و حضور حداکثری در انتخابات دور دوم وظیفه شرعی و دینی است که سستی در آن جایز نمی‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: برخی افراد با تبلیغ سوء اینگونه بیان می‌کنند که لزومی برای حضور دوباره در پای صندوق‌های رأی وجود ندارد، در حالی که این خواسته دشمن است و حضور پرشور به معنای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است، چراکه اگر از عمر انسان اندکی باقی بماند بایستی آن را در راه ادای وظیفه دینی و وظیفه‌اش صرف کند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی افزود: در دیدار اخیر انجمن‌های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، معظم له نکات مهمی را بیان و بازخوانی فرمودند که از جمله این مطالب راجع به حزب الله است که انسان های مرتجع آنان را تروریست می‌خواندند در حالی که به تعبیر رهبری اینان نور چشم ماست.
وی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد هویت دینی محصلین و دانش آموزان را تغییر دهد لذا مهمترین وظیفه، تربیت دانش آموزان متعهد، انقلابی، هوشیار و فهیم است.
وی افزود: مسئولین و ثروتمندان جامعه با صرف بخشی از منابع مالی خویش در راه دین و تربیت دینی دانش آموزان موجب توسعه مدارس و کمک به آموزش و پرورش کنند.
وی بیان داشت: خلاء مدارس دینی جهت تربیت دانش آموزان متدین و عالم در استان و شهر ما احساس می‌شود و نیاز است در این راستا کسانی که دارای سرمایه مالی هستند بخشی از دارایی خویش را در مسیر تربیت دینی و عالم پروری هزینه کنند.
حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: کمک به افراد مصیبت دیده و مساعدت در انجام امور آنان همچون دلداری و دلجویی کردن در احادیث و روایت متعددی برای تسلی خاطر افراد مصیبت دیده اشاره شده است لذا انجام برخی امور تجملاتی همچون خرید تاج گل و بنر زدن به جز جنبه اسراف و تجمل‌گرایی برای متوفی و بازماندگان سودی ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید