13:03|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1395 - 07:09
کد خبر: 3296

بازنگری پل میانگذردریاچه ارومیه در دستور کار محیط زیست تبریز

بر همین اساس بررسی و اجرای مطالعاتی این پروژه بر عهده اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز محول شده تا پس از انجام بررسی ها و مطالعات تکلیف پل میانگذر نیز مشخص شود.

بازنگری پل میانگذردریاچه ارومیه در دستور کار محیط زیست تبریز

به گزارش باریش ، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در آستانه روز زمین پاک و در صبحانه کاری و نشست خبری با خبرنگاران اصحاب رسانه که مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هم مهمان ویژه این نشست بود در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات تغییر و بازنگری در اجرای پل میانگذر دریاچه ارومیه تاکید کرد : زمانی که قرار بود این پل زده شود بر اساس ارزیابی های صورت گرفته کارشناسان معتقد بودند بایستی چند دهنه آب گذر در ضلع غربی این پل احداث شود که با توجه به نبود آب و خشکسالی هایی که وجود داشت آن دهانه ها حذف شد.

پرویز آراسته افزود : متاسفانه بعد از گذشت چندین سال متوجه شدیم رسوباتی را که این سد در اطراف خود ایجاد کرده باعث کندی ارتباط عبور آب از ضلع شمالی و جنوبی دریاچه ارومیه شده است.

وی ادامه داد :  بنابراین اعتباراتی را سازمان محیط زیست کشور در سال ۹۴ از طریق ستاد احیای دریاچه ارومیه تخصیص داد تا اصلاح و بازنگری پل میانگذر دریاچه ارومیه در قالب پروژه تعریف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد : بر همین اساس بررسی و اجرای مطالعاتی این پروژه بر عهده اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز محول شده تا پس از انجام بررسی ها و مطالعات تکلیف پل میانگذر نیز مشخص شود.

آراسته در خصوص نتیجه بررسی ها نیز اظهار کرد : هنوز نتایج نهایی مشخص نشده است.

انتهای پیام/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید