09:37|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 15:15
کد خبر: 3277

چطور یکباره آمریکا به فکر آموزش خلبانان ایرانی افتاده است؟

واقعا مضحک است که آمریکا اجازه ورود هواپیمای مسافربری به ایران را نمی دهد، اما قصد دارد برای ایران آموزشگاه خلبانی تاسیس کند!

چطور یکباره آمریکا به فکر آموزش خلبانان ایرانی افتاده است؟

 

بیست و پنجم فروردین امسال، سازمان هواپیمایی کشوری از درخواست مجوز تاسیس مراكز آموزشي خلباني توسط آمریکا در ایران خبر داد.

اما یک نکته درباره این درخواست آمریکا نادیده گرفته شده است، آن هم در خصوص این بود که چطور یکباره آمریکا به فکر آموزش خلبانان ایرانی افتاده است؟

بیش از سه دهه است که ایالات متحده آمریکا ، در تحریم های یکجانبه مانع از فروش هواپیمای مسافربری و قطعات هواپیمای تجاری به کشورمان شده است.

این اقدام آمریکا در حالی است که کشورهای متعهد به پیمان بین المللی شیکاگو موظف هستند تا در افزایش ایمنی هوانوردی تجاری به سایر کشورها کمک کنند.

اقدامات خصمانه این کشور برای به خطر انداختن ایمنی پرواز هواپیماهای مسافربری ایرانی تا جایی پیش رفت که آمریکا ،  کشورهای اروپایی را از تحویل سوخت و قطعات مورد نیاز به هواپیماهای مسافربری ایرانی منع کرد.

حتی پس از اجرایی شدن بیانیه جامع اقدام مشترک بین ایران و پنج بعلاوه یک نیز، آمریکا دست از اقدامات خصمانه خود بر ضد صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ایران برنداشت.

بر خلاف اینکه رییس جمهور آمریکا از بلامانع بودن فروش هواپیمای مسافربری به ایران خبر داده بود، با گذشت حدود سه ماه از تفاهم ایران و ایرباس برای خرید 118 فروند هواپیما ، هنوز مجوز صادرات این هواپیماها به ایران توسط آمریکا صادر نشده است.

فابریس برژیه، رئیس شرکت ایرباس نیز رسما اعلام کرده است که مجوز صادرات هواپیما به ایران توسط آمریکا صادر نشده است.

اما همین آمریکا، یکباره به یاد آموزش خلبانان ایرانی افتاده و فراموش کرده سال هاست که آموزش خلبانان ایرانی توسط اساتید خلبانی ایرانی و در آموزشگاه های خلبانی ایرانی با استانداردهای جهانی انجام می شود.

بدون شک پشت این اقدام آمریکا اهدافی پنهان است که شاید یکی از آن ها جذب سرمایه علاقه مندان به خلبانی در ایران باشد، اما واقعا مضحک است که آمریکا اجازه ورود هواپیمای مسافربری به ایران را نمی دهد، اما قصد دارد برای ایران آموزشگاه خلبانی تاسیس کند!

و در نهایت خلبانانی که آمریکاهایی با تحمیل هزینه های بالا به آنان آموزش داده ، مجبور به مهاجرت می شوند و این به وضوح نشان می دهد عاقبت این دایه مهربان تر از مادر شدن آمریکایی در خوشبینانه ترین حالت به خروج نیروی کار از کشورمان منجر می شود.

البته نکته مهم دیگری که نباید از آن غافل ماند، اینجاست که حضور نیروهای آمریکا در فرودگاه های ایران برای آموزش خلبانان کشورمان، بدون شک زمینه های مناسبی برای جاسوسی این افراد از محیط های فرودگاهی کشورمان فراهم می آورد که لازم است تا جلوی آن گرفته شود

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید