16:06|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395 - 14:43
کد خبر: 3195

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد ارتش دینی است

حجت الاسلام والمسلین قریشی تصریح کرد: هیچ ارتشی در دنیا موقعیتی همانند ارتش جمهوری اسلامی ایران ندارد، در آیه‌ای آمده است که خداوند آنانی که در راه او مجاهد می‌کنند، دوست می‌گیرد، مصداق واقعی و بارز این آیه شریفه ارتش جمهوری اسلامی ایران است چراکه با ایثار و فداکاری از ناموس و کیان خویش دفاع می‌کنند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد ارتش دینی است

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های  نماز جمعه با دعوت به رعایت قوای الهی و اطاعت از دستورات و پرهیز از نواهی الهی اظهار داشت: تنها راه نجات در قیامت تقوا پیشه کردن و پرهیزکاری است.
وی افزود: از جمله وظایف خطیر خطیب دعوت مردم به تقوا و ترس از خدا در دل‌هایشان است چراکه از جمله مواردی است که فرد، متقی به بار می‌آورد و تقوا در درونش نهادینه می‌شود.
امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: انس با قرآن و مأنوس شدن با آیات الهی باید هم راستا با عمل به آنان باشد لذا تأمل و تعمق در آیات الهی موجب هدایت و رهنمون شدن انسان می‌شود.
وی با تأکید به بصیرت انسان از حضور در مجالس و محافل معصیت عنوان کرد: نشستن در مجالس معصیت خود عملی قبح و گناه است و می‌طلبد انسان از حضور در چنین محافلی خودداری کند و حضور و همراهی در مجلسی که آیات و فرموده‌های الهی را نفی و تکذیب می‌کند به معنای نفاق و گناه است.
امام‌جمعه ارومیه افزود: با توجه به قرار گرفتن در مبارک رجب و ایام البیض که شامل روزهای 13، 14 و 15 ایام اعتکاف می‌شود لذا این روزها از اهمیت و ارزش والایی در دین مبین اسلام برخوردار است، همچنین روزه داری، ماندن و سکنی گزیدن در مسجد، شب زنده داری و راز و نیاز کردن با معبود خویش از جمله اعمال ورد تأکید این ایام است.

 والدین، فرزندان خویش را نسبت به انجام اعمال دینی تشویق کنند:

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی، مؤمنانی که را که به انجام اعمال دینی از اشتیاق بیشتری برخوردار هستند در روز قیامت در مأمن امنی قرار خواهد داد، چراکه برخی اعمال در مقایسه با کوتاه بودن عمل عبادتی از ثواب و جایگاه والایی برخوردار است و عبادت یک روزه برابر است با یک سال انجام عبادت، لذا پدر و مادر با تشویق و ترغیب ساختن فرزندان خویش جهت آشنایی آنان با کیفیت و پاداش اعمال و عبادات از رحمت واسعه پروردگار نسبت به اعضا و خانواده بهره‌مند شود و ایام اعتکاف بهترین فرصت برای بهره‌مندی جوانان از سه روز ایام البیض است.

 ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد ارتش دینی است:

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اذعان داشت: در آستان روز ارتش مصادف با 29 فروردین‌ماه قرار داریم، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد که جاهل به مسئله و یا غفلت داشتند با طرح این موضوع که ارتش باید منحل شود و نیاز به آن نیست، امام خمینی (ره) باکیاست و فراست الهی که داشتند نه تنها این موضوع را قبول نکردند در سال 1358 با نام‌گذاری 29 فروردین‌ماه به عنوان روز ارتش خواستار رژه و حمایت مردم از ارتش شدند لذا ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال مردمی و عمل به وظایف خویش توانسته به عنوان افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمود پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلین قریشی تصریح کرد: هیچ ارتشی در دنیا موقعیتی همانند ارتش جمهوری اسلامی ایران ندارد، در آیه‌ای آمده است که خداوند آنانی که در راه او مجاهد می‌کنند، دوست می‌گیرد، مصداق واقعی و بارز این آیه شریفه ارتش جمهوری اسلامی ایران است چراکه با ایثار و فداکاری از ناموس و کیان خویش دفاع می‌کنند.
وی بیان داشت:  از فرمایشات امام علی (ع)نهج‌البلاغه در آمده است: «ارتش با اذن الهی حافظ ملت، زینت حاکمان و عزت دینی است» غیر از ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتشی در دنیا از عزت دینی برخوردار نیست چراکه تنها ارتشی که در مقابل قرآن احترام می‌گذارد، ارتش ما است.
وی در ادامه اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، مایه مباحات است و قابل تقدیر و افتخار است که با لباس رزم و به نام دین خدمت می‌کنند.

 مردم در مرحله دوم انتخابات با شور دور اول حاضر شوند:

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برگزاری دور دوم انتخابت در شهر ما همانند مرحله اول مهم و دارای اهمیت است، لذا انسان کاری را که شروع کرده بایستی به صورت تام و کامل به پایان برساند، وظیفه شرعی و ملی است که به همان جدیتی که مردم در مرحله اول انتخابات حاضر شدند با حضور حداکثری و حمایت کامل از نمایندگان و با رأی بالا نمایندگان خویش را راهی مجلس کنند تا آنان با قوت بیشتری از حق مردم دفاع کنند؛ این عمل یقیناً رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.

 مراکز درمانی نسبت به رعایت شئون اسلامی توجه کنند:

وی افزود: مراکز پزشکی و درمانی از نظر شرع و قانون بایستی به مسئله مهم محرم و نامحرم رعایت کرده و توجه کنند، لذا پزشک برای بیمار محرم نبوده و زمانی که پزشک هم‌جنس برای معاینه و درمان مریض وجود داشته باشد قابل قبول و جایز نیست نامحرم مریض را مداوا کند مگر به ضرورت و اضطرار، بنابراین سخنان و فرمایشات الهی معیار قرار گیرد.
وی بیان داشت: ما در میان کادر پزشکی و پزشکان افرادی مؤمن و متعهدی داریم که بدون وضو، به طبابت و اتاق عمل نمی‌روند ولی جهت رعایت شئون اسلام و چارچوب محرم و نامحرم باید ضوابط و قوانین الهی را رعایت کرد.

 در مراسم ترحیم از تجمل‌گرایی پرهیز شود:

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: رعایت منطق و عمل عاقلانه در هر امری ضروری و قابل تأمل است، عقل معیار انجام امور است، لذا هنگام ورود جهنمیان به عذاب الهی اعتراف می‌کنند که ای کاش عقل خود را به کار گرفته و یا شنوای سخن حق بودیم تا دچار عذاب الیم نمی‌گشتیم.
وی بیان داشت: آنچه که پس از فوت انسان به کمک او می‌آید احسان، صدقه دادن و خواندن نماز شب اول قبر است و تاج گل يا تهیه بنرهای تسلیت و ریخت و پاش های بیهوده به جز تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی سودی برای متوفی ندارد، کمک به مستمندان و دستگیری از نیازمند و احسان به فقرا می‌تواند برای شخص میت سودمند باشد.
امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: از ترویج و اشاعه عادات غلط که از روی تجمل در فرهنگ و جامعه ما ریشه می‌دواند جلوگیری کنیم چراکه نه تنها سودی در برندارد بلکه موجب ترویج عادات اشتباه در جامعه می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید