07:01|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 04:27
کد خبر: 3184

مديريت معنوي موجب بالندگي نهادها مي شود

نمايند ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: مديريت معنوي در كنار مديريت مادي باعث رشد و بالندگي نهادهاي مختلف مي شود.

مديريت معنوي موجب بالندگي نهادها مي شود

به گزارش باریش، حجت الاسلام سيدمهدي قريشي شامگاه روز سه شنبه در ديدار با اعضاي كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي اروميه افزود: دليل ناتواني برخي از مديران به اذعان خود آنها در اداره زير مجموعه‌هاي خود، كاهش تقواي الهي و پرداختن به مسائل معنوي است بنابراين براي معنويات بايد باب ديگري در مراكز و نهادهاي مختلف باز شده و با برگزاري نمازهاي جماعت و قرائت قرآن كريم اثر مثبتي بر عملكرد نهادهاي مختلف ايجاد شود.
وي ادامه داد: قرائت روزمره قرآن كريم سواي ثواب اخروي به عمر و زندگاني مادي انسان بركت مي دهد و اين مساله بايد به عنوان يك اصل در نظر گرفته شود.
امام جمعه اروميه با اشاره به اقليم خاص آذربايجان غربي و وجود قوميت‌هاي مختلف در اين استان بر انجام كارهاي فرهنگي مهندسي شده تاكيد كرد و گفت: قرارگاه فرهنگي در شهر ما وجود ندارد و براي ايجاد چنين قرارگاهي بايد همه نهادهاي فرهنگي با هم در ارتباط بوده و به هم ديگر وصل شوند، چرا كه لازمه قرارگاه‎ها همكاري همه نهادهاي فرهنگي با يكديگر است.
نماينده ولي فقيه در استان افزود: نمازهاي جمعه بايد تبديل به قرارگاه‌هاي فرهنگي شود و بايد در اين مورد جلسه تشكيل داده و مديران همه نهادها دعوت شوند تا در اين زمينه تصميم‌گيري مؤثر و اساسي صورت گيرد.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در زمينه پيشرفت‌هاي چشم‌گير جوانان ايراني در عرصه‌هاي مختلف علمي به ويژه در صنعت هسته‌اي و موشكي گفت: وقتي فكر ايراني قادر به طراحي موشكي در اوج تحريم ها است كه مسافت دو هزار كيلومتري را با دو متر انحراف طي كرده و به هدف اصابت مي‌كند، نشان از توان نخبگان كشوري است.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي تأكيد كرد: بايد بررسي شود كه چرا در بخش‎هاي مهمي مانند موشكي، هسته‌اي، ليزر درماني، سلول‌هاي بنيادي، صنايع فضائي و مانند آن موفق عمل مي‌شود ولي در ديگر عرصه‌ها با وجود هزينه هاي كلان موفقيت قابل قبولي به دست نمي‌آيد؟
وي به موفقيت برخي از جوانان نظامي كشور در طراحي پيشرفته‌ترين موشك‌ها و ادوات رزمي اشاره و بيان كرد: سپاهيان با وجود بودجه‌اي اندك در مقايسه با ساير بخش‌ها، پيروزي‌هاي قابل تقدير و چشم‌گيري به دست آورده‌اند اما متأسفانه در نهادهاي ديگر به ويژه در عرصه توليد ابزار معمول زندگي مردم، چنين موفقيتي با وجود هزينه هاي كلان مشاهده نمي‌شود.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي گفت: علت موفقيت سپاه ارتباط محكم آنها با پروردگار و داشتن تقواي الهي است.
امام جمعه اروميه ارتباط عميق و خالص با خداي متعال را رمز موفقيت و توانايي دانشمندان و عالمان جهان اسلام دانست و ادامه داد: در نوع مديريت برخي از نهادها به جنبه معنوي زندگي يك فرد مسلمان كم پرداخته شده است.
حجت الاسلام قريشي ادامه داد: اگر در كنار تخصص، دري به سمت معنويات باز كنيم، به يقين مشكلات و معضلات مختلف جامعه به ويژه در عرصه اقتصادي و توليد داخلي قابل حل است چرا كه خداي متعال در قرآن كريم به صراحت رعايت تقواي الهي را راه و روش آگاه كردن و تعليم انسان‌ها معرفي فرموده است.

 

ایرنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید