18:23|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 06:06
کد خبر: 3156

آمادگی دانشگاه ارومیه برای همکاری علمی با دانشگاه‌های معتبر دنیا

رئیس دانشگاه ارومیه از آمادگی برای آغاز همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های معتبر دنیا خبر داد.

آمادگی دانشگاه ارومیه برای همکاری علمی با دانشگاه‌های معتبر دنیا

رحیم حب‌نقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: خانواده بزرگ دانشگاه ارومیه متشکل از اساتید، دانشجویان و سایر فعالان عرصه علم و دانش از ظرفیت کافی برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر دنیا برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود از منعقد شدن تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی برای همکاری هر چه بیشتر بین دانشگاه ارومیه و دانشگاه‌های معتبر دنیا خبر داد و افزود: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ارومیه و دانشگاه‌های بوتای آمریکا و فیلیپس و ماربورگ آلمان منعقد شده است.

این مسئول برای عملیاتی شدن محتوا و بندهای این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کرد و گفت: برای گسترش همکاری مشترک آموزشی و تحقیقاتی فناوری همچنین توسعه مشارکت بین استادان و محققان اقدام می‌شود، تا از این رهگذر رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در عرصه‌‌های مختلف صورت گیرد.

رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه مشارکت فعال اساتید و محققان در زمینه‌های تعریف شده را خواستار شد، گفت: برای ارائه تسهیلات مورد نیاز برای شرکت کردن اساتید و محققان در گردهمایی‌های علمی و بین‌المللی، تبادل استاد و دانشجو با هدف گذراندن فرصت‌های مطالعاتی از جمله بندهای تفاهم‌‌نامه‌های مورد اشاره است.

وی افزود: فعالیت در زمینه‌های مختلف مرتبط با دریاچه ارومیه، مبادله اطلاعات، در اختیار گذاشتن کتب، نشریات علمی و تحقیقاتی به طور کلی انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی با همکاری مرکز مطالعات دریاچه ارومیه از جمله مصوبات و بندهای تفاهم‌نامه مورد اشاره است که برای عملیاتی کردن آنها اقدام خواهد شد.

این استاد دانشگاه مدت زمان اعتبار تفاهم‌نامه مورد اشاره را پنج سال عنوان کرد و ضمن اشاره به این موضوع که امکان تمدید کردن برای استمرار فعالیت‌ها در صورت ثمربخشی وجود دارد، برای آغاز همکاری و به دست آوردن نتایج مورد انتظار و تحقق یافتن اهداف پیش‌بینی شده ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت امور پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه با همکاری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها برای تحقق یافتن سیاست‌های پژوهشی و فناوری راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برای توسعه، پیشرفت و ارتقای جایگاه دانشگاه ارومیه به صورت جدی تلاش خواهد شد.

رئیس دانشگاه ارومیه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ثبت ملی این دانشگاه، این رویداد فرخنده را به جامعه علمی آذربایجان غربی تبریک گفت و بر ضرورت صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان تاکید کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید