18:16|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 12:34
کد خبر: 2976

آماده‌باش ارتش کره‌شمالی برای حمله اتمی

سران کره شمالی ارتش این کشور را برای حمله اتمی پیشدستانه به حال آماده‌باش در آوردند.

آماده‌باش ارتش کره‌شمالی برای حمله اتمی

«ری سو یونگ،» وزیر امور خارجه کره شمالی در گفت و گو با خبرگزاری «تاس» روسیه اعلام کرد در پاسخ به رفتار جنون آمیز آمریکا برای شعله ور کردن آتش جنگ اتمی، ارتش را در وضعیت حمله پیشدستانه قرارداده‌ایم و با قاطعیت آمادگی مان را برای حمله اتمی اعلام می کنیم.
 
او در ادامه گفت: شبه جزیره کره بر سر دو راهی صلح یا جنگ اتمی قرار دارد؛ البته کره شمالی به تقویت ارتش خود که نیروی اتمی هسته آن است، ادامه خواهد داد.
 
وی روند مسلح سازی کره شمالی را منوط به نوع موضع واشنگتن نسبت به پیونگ یانگ دانست.

وزیر خارجه کره شمالی یادآور شد: واشنگتن هشدارهای مکرر پیونگ یانگ را نادیده گرفت چه اینکه آمریکا اکنون سرگرم رزمایش «کی ریزولف» در کره جنوبی است که به این شکل آشکارا همسایه شمالی اش را هدف قرار می دهد.
 
ری سو یونگ تصریح کرد: نیروی نظامی عظیمی در این تمرین شرکت دارد و از انواع سلاح اتمی استراتژیک درآن استفاده می شود. بنابراین می توان گفت رزمایش مزبور در شرایط مشابه جنگ واقعی است.
 
او خاطر نشان کرد: آمریکا خود باعث شد پیونگ یانگ برای برخورداری از سلاح اتمی بکوشد. دارای توانمندی نظامی بالایی هستیم که به ما اجازه می دهد از هر نوع سلاح در جنگ استفاده کنیم، کره شمالی ارتش خود را در پاسخ به رفتار تجاوزکارانه آمریکا در حال آماده باش برای حمله پیشدستانه قرار داده است.

منبع: العالم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید