22:48|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 20:48
کد خبر: 2833

پایان مرمت پل باراندوز چای ارومیه تا اواخر تابستان 95

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از اختصاص 117 میلیون تومان اعتبار برای مرمت پل باراندوز چای ارومیه خبر داد.

پایان مرمت پل باراندوز چای ارومیه تا اواخر تابستان 95

«محمد فتحی» در گفت‌وگو با (ایسنا)گفت: به‌منظور مرمت پل، در دو هفته اخیر نسبت به عقد قرارداد با پیمانکار اجرایی مربوطه اقدام شده و تا اواخر تابستان سال آینده مرمت پل باراندوز چای ارومیه به پایان می‌رسد.

 

وی با اشاره به این‌که در سال 79 این پل قاجاری مورد بازسازی کلی قرار گرفته بود، افزود: عوامل جوی و عرض کم بستر موجب شست‌وشو پایه‌های پل و ریزش بخشی از آن شده است.

 

فتحی در خصوص مرمت پل باراندوز گفت: به‌علت افزایش حجم آب عبوری از زیر پل در ماه‌های اخیر کار مرمت مدت کوتاهی به تأخیر افتاده که با تجهیز کارگاه و تحویل امور به پیمانکار مرمت آغاز می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، در 25 کیلومتری جاده «ارومیه - اشنویه» رودخانه بسیار زیبایی به چشم می‌خورد که بر روی آن پلی مربوط به دوره قاجار ساخته شده است. پل باراندوز 40 متر طول، پنج متر عرض، شش چشمه بزرگ با قوس جناغی و پنج چشمه طاق کوچک با طاق رومی‌دارد. برای پل شمالی – جنوبی است و پنج پایه دارد. دیوار پایه‌ها با تخته سنگ‌های بزرگ مکعبی شکل با ملاط آهک ساخته شده‌اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید