19:10|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 12:38
کد خبر: 2725

مصاف سرخ‌های تهران و تبریز در حساس‌ترین دیدار هفته/ قلعه نویی و تراکتور در فکر انتقام از پرسپولیسِ برانکو

در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشور فردا (یکشنبه) تیم‌های اوج گرفته پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم صف آرایی خواهند کرد.

مصاف سرخ‌های تهران و تبریز در حساس‌ترین دیدار هفته/ قلعه نویی و تراکتور در فکر انتقام از پرسپولیسِ برانکو

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال فردا یکشنبه بین تیم‌های اوج گرفته پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز به میزبانی سرخ پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

طبق برنامه اعلام شده، دیدار دو تیم از ساعت 17:30 با قضاوت گروه داوری تورج حق وردی، سجاد طوری، محمدرضا امینی و یاسر همرنگ آغاز خواهد شد. ضمن اینکه ایرج نظری نیز به عنوان ناظر داوری این بازی انتخاب شده است.

حساس و سرنوشت ساز

جدال سرخ پوشان پایتخت و تبریز برای هر دو تیم بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است. در یک سو پرسپولیس برای عقب نماندن از کورس مدعیان نیاز مبرم به 3 امتیاز این بازی دارد و در سوی دیگر نیز تراکتورسازی در تکاپو برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و حتی قهرمانی در این فصل است.

در این بین دو تیم با شرایط متفاوت به مصاف هم می‌روند. سرخ پوشان پایتخت در هفته بیست و یکم مقابل سایپا در واپسین دقایق برد را با تساوی عوض کردند و تراکتورسازی نیز در وضعیتی مشابه و البته برعکس، یک پیروزی دراماتیک را در برابر سپاهان رقم زده و پس از مدت ها در برابر تماشاگرانش پیروز شد.

هم اکنون در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس تهران با 35 امتیاز در مکان سوم قرار دارد و تراکتورسازی نیز با 31 امتیاز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

 

 

تراکتور اوج گرفته در پی فتح آزادی

تراکتورسازی با اینکه در فصل جاری، روزهای پرنوسان و پرحاشیه ای را پشت سر گذاشته است اما سه پیروزی پیاپی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آنها را در بهترین فرم خود قرار داده و آرامش را به اردوی این تیم بازگردانده است.

بی شک شاگردان قلعه نویی برای تداوم بردهای متوالی خود به این دیدار می‌آیند و این درحالی است که پرسپولیس نیز با برانکو یکی از قدرتمندترین تیم‌های لیگ برتر را تشکیل داده و حریف آسانی برای سرخ پوشان تبریز نخواهد بود.

پیش بینی بازی نزدیک و پایاپای

علاوه بر اوج گیری دو تیم، با نگاهی به وضعیت آنها در جدول مسابقات می‌توان به این نکته رسید که دیدار فردا بسیار نزدیک و پایاپای خواهد بود، چراکه عملکرد پرسپولیس در خانه کاملا مشابه عملکرد تراکتورسازی در خارج از خانه است.

شاگردان برانکو در 10 دیدار خانگی فصل خود با 5 برد، 3 مساوی و 2 باخت، موفق به کسب 18 امتیاز شده‌اند و شاگردان قلعه نویی نیز همین عملکرد را در بازی‌های خارج از خانه خود ثبت کرده‌اند.

بدین ترتیب تنها حالتی که این تشابه عملکرد را تداوم می‌بخشد، نتیجه تساوی است و در صورت برتری یکی از آنها تمامی این معادلات به هم خواهد خورد.

بازیکنان تأثیرگذار

هم پرسپولیس و هم تراکتورسازی در ترکیب خود از نفراتی بهره می‌برند که هر آن امکان تغییر سرنوشت از سوی آنها وجود دارد.

در تیم میزبان مهدی طارمی با 12 گل زده خطرناک ترین بازیکن تیم پایتخت نشین محسوب می شود و در کنار او نیز امید عالیشاه را باید دومین بازیکن تأثیرگذار آنها نامید. در تیم مهمان هم بختیار رحمانی با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، حال امید اول سرخ پوشان برای گلزنی در دیدار فرداست. هرچند نباید از نام بازیکنانی چون سروش رفیعی و مهدی شریفی نیز در تیم تبریزی به راحتی گذشت.

تقابل مربیان سابق تیم ملی/ قلعه نویی و تراکتور در فکر انتقام

شکست در دربی پایتخت در هفته پایانی فصل گذشته موجب شد تا قلعه نویی در اولین تقابل خود با برانکو ایوانکوویچ مغلوب این مربی کروات شود. ای دو مربی که سابقه هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را در کارنامه دارند اکنون در دومین تقابل رسمی رو در روی هم قرار خواهند گرفت و این بهترین فرصت برای قلعه نویی است تا شکست در تقابل نخست را جبران کند.

از طرفی دیگر برتری یک بر صفر پرسپولیس در دیدار رفت، تیم تراکتورسازی را نیز برای تلافی آن در بازی پیش رو ترغیب کرده است.

 

 

با این حال بایستی منتظر ماند و دید که آیا قلعه نویی و تراکتورسازی می‌توانند انتقام مشترک خود را از پرسپولیسِ برانکو بگیرند و یا اتفاقی غیر از آن رقم خواهد خورد؟

قدرت نمایی سرخ پوشان آذربایجان در جدال‌های رو در روی لیگ برتر

اشاره: در 15 دیداری که دو تیم در لیگ برتر برگزار کرده‌اند کفه ترازو به سمت سرخ‌های آذربایجان سنگینی می‌کند. این تیم موفق به کسب 8 پیروزی مقابل پرسپولیس شده است و این درحالی است که سهم سرخ پوشان پایتخت 6 پیروزی بوده و در این میان تنها یک دیدار دو تیم نیز به تساوی انجامیده است. 

در این دیدارها تراکتورسازی 18 بار دروازه پرسپولیس را باز کرده است و در مقابل نیز 12 بار دروازه خود را باز شده دیده است. 

آماری که کفه ترازو را به سمت تراکتورسازی سنگین کرده است.

نتایج کامل بازی‌های دو تیم در لیگ برتر:

تراکتورسازی 0 - 1 پرسپولیس / پرسپولیس 2 - 1 تراکتورسازی / پرسپولیس 2 - 1 تراکتورسازی / تراکتورسازی 1 - 1 پرسپولیس / پرسپولیس 1 - 0 تراکتورسازی / تراکتورسازی 1 - 0 پرسپولیس / پرسپولیس 0 - 1 تراکتورسازی / تراکتورسازی 4 - 1 پرسپولیس / پرسپولیس 0 - 1 تراکتورسازی / تراکتورسازی 3 - 1 پرسپولیس / پرسپولیس 1 - 0 تراکتورسازی / تراکتورسازی 1 - 0 پرسپولیس / پرسپولیس 1 - 3 تراکتورسازی / تراکتورسازی 1 - 0 پرسپولیس / تراکتورسازی 0 - 1 پرسپولیس.

نکته جالب توجه در نتایج اخیر دو تیم کسب 8 پیروزی تبریزی‌ها در 10 دیدار قبلی است. آماری که باعث شده است تا پرسپولیس بازنده مطلق مقابل تراکتور لقب بیگرد و با توجه به اینکه تیم تهرانی در 3 دیدار قبلی خود در آزادی مقابل سرخ پوشان تبریز شکست خورده است، بنابراین در آستانه چوبله شدن در خانه قرار دارد.

پرسپولیس با 3 غائب مقابل تراکتورسازی

بر اساس اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، جری بنگستون مهاجم پرسپولیس که اتفاقا در دیدار رفت نیز تنها گل سرخ پوشان را به ثمر رساند، به علت اخراج در بازی با سایپا تنها بازیکن محروم دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی است.

در مورد مصدومان دو تیم نیز باید گفت کمال کامیابی نیا و رضا خالقی فر دو بازیکن پرسپولیس مصدوم هستند و طبق اعلام پرشک پرسپولیس قطعا به این دیدار نمی‎‌رسند.

بنابراین پرسپولیس با 3 غائب مقابل تراکتوری قرار می‌گیرد که تمامی بازیکنان خود را در این بازی در اختیار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پرسپولیس تهران: الکساندر لوبانف، محسن بنگر، لوکا ماریچ (علیرضا نورمحمدی)، محمد انصاری، رامین رضائیان، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، امید عالیشاه و مهدی طارمی.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، شجاع خلیل زاده، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آگوستو سزار و فرزاد حاتمی.

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

 

نویسنده: اکبر مظاهری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید