17:31|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 22:02
کد خبر: 2717

وقتی قاضی پور ستاره رسانه های اصلاح طلب بود

یک بام و دو هوای اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها درباره اظهارات قاضی‌پور تا آنجاست که هم زمان با حمله شدید رسانه های اصلاح طلب به منتخب مردم ارومیه، علیرضا محجوب نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس، انتخاب قاضی‌پور را به مردم ارومیه تبریک می گوید!

وقتی قاضی پور ستاره رسانه های اصلاح طلب بود

به گزارش باریش نیوز به نقل از فارس، رسانه‌ها و کانال‌های منتسب به اصلاح‌طلبان در ادامه تاکتیک سرپوش گذاشتن بر توهین صریح یکی از چهره‌های شاخص حزب کارگزاران به شهرستانی‌ها، اظهارات اخیر نادر قاضی‌پور منتخب اول مردم ارومیه در جمع گروهی از هواداران خود را بهانه‌ای برای دادن آدرس عوضی درباره بداخلاقی انتخاباتی کرده‌اند.

این رسانه‌ها اظهارات قاضی‌پور در جمع خصوصی هوادارانش را به عنوان توهین تُرک‌ها به فارس‌ها قلمداد کرده و درصدد راه‌اندازی جبهه‌بندی قومی-جغرافیایی به این بهانه علیه اصولگرایان هستند.

این اقدامات رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی صورت گرفت که چندی پیش، انتشار یک فایل از جوک سخیف رئیس دولت اصلاحات درباره مردم اردبیل و آذری زبان‌های کشور موجب بروز واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی شد.

اما در این میان رسانه‌های اصولگرا برای حفظ منافع و مصالح کشور و انقلاب و برای جلوگیری از دامن زدن به جبهه‌بندی‌های قومی و قبیله‌ای، از این موضوع استفاده سیاسی نکردند، ولی گویا برای جبهه اصلاحات هدف وسیله را توجیه می‌کند و از هر ابزاری برای پیش‌بُرد اهداف سیاسی خود استفاده می‌برند.

ناگفته نماند حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اخیراً پس از مشخص شدن نتیجه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی توهین‌آمیز، ضمن تقدیر و ستایش مردم تهران، مردم شهرستان‌ها را از لحاظ سیاسی توسعه‌نیافته عنوان کرده بود.

سکوت رضایت‌آمیز اصلاح طلبان در تهران نسبت به توهین حسین مرعشی و نیز رفتار بی‌ادبانه حامیان آنها نسبت به کاندیداهای رقیب، با اظهارات یکی از راه‌یافتگان آنها از حوزه انتخابیه تهران به مجلس دهم تکمیل شد، در حالی که انتظار می‌رفت اصلاح‌طلبان همان‌طور که اظهارات قاضی‌پور را توهین عنوان می‌کنند، به شدت از ادبیات توهین‌آمیز و اظهارنظر مرعشی اعلام برائت کنند.

البته در کنار سکوت و حمایت‌های ضمنی منتخبان تهران در مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان منتخب شهرستان‌ها ترجیح دادند مصالح را رعایت کنند و از مردم حوزه انتخابیه خود دفاع کنند.

از سوی دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب بعد از انتخابات و گاف حسین مرعشی تلاش کردند با ایجاد حاشیه‌هایی آن گاف را لاپوشانی کنند، یکی از این موارد بحث و موضع‌گیری درباره فیلم منتشرشده از اظهارات قاضی‌پور در ایام تبلیغات انتخاباتی بود.

این رسانه‌های اصلاح‌طلب به نحوی درباره قاضی‌پور موضع‌گیری می‌کنند که گویی قاضی‌پور نخستین بار است نماینده مجلس شده و نماد اصولگرایی است. این در حالی است که قاضی‌پور – فارغ از درستی یا نادرستی مواضعش- تا همین چند ماه پیش، یکی از ستاره های روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب برای ایجاد شکاف بین اصولگرایان بود.

یک بام و دو هوای اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها درباره اظهارات قاضی‌پور تا آنجاست که هم زمان با حمله شدید رسانه های اصلاح طلب به قاضی پور (با تاکید بر اصولگرا بودن قاضی پور) علیرضا محجوب نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس، انتخاب قاضی‌پور را به مردم ارومیه تبریک می گوید!

به نظر می رسد این اقدام تبلیغاتی اصلاح طلبان با جوانمردی و اخلاق سیاسی همخوانی ندارد که تا چندی پیش، مواضع و اقدامات قاضی پور در نقد اصولگرایان و دولت قبلی را با عنوان «نماینده مردم» را آگراندیسمان رسانه ای کرده و در سطح گسترده ای منتشر می کردند و اکنون همین منتخب مردم ارومیه در مجلس دهم، بواسطه مطالب نامتعارفی که در جمع هواداران خود بر زبان آورده، به عنوان نماد اصولگرایی و حتی ادبیات احمدی نژادی مورد انتقاد شدید قرار می دهند.

آنچه در پی می آید برخی از بازتاب های اظهارات نادر قاضی پور علیه رئیس جمهور قبل و بخش هایی از جریان اصولگرایی توسط رسانه های اصلاح طلب است که ظاهراً از حافظه تاریخی این رسانه ها پاک شده است:

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید