18:57|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1394 - 21:42
کد خبر: 2687

روحانی باید مالیاتها را زیاد و یارانه ها را قطع کند

«...هنوز مشخص نیست که طرفداران اصلاحات از روند آهسته ای که روحانی از سال 2013 شروع کرده راضی باشند. خواسته هایی که شامل آزادی سران فتنه و کم شدن فضای امنیتی می شوند.»

روحانی باید مالیاتها را زیاد و یارانه ها را قطع کند

به گزارش باریش نیوز، وبگاه شبکه بی بی سی نیوز (ABC News) در مقاله ای تحت عنوان "پیروزی انتخاباتی روحانی چه معنی دارد؟" به بررسی نتیجه انتخابات اخیر مجلس خبرگان و شورای اسلامی پرداخت و تاکید کرد مردم هنوز از اقدامات رئیس جمهور خود راضی نیستند.

 

 

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه طرفداران اصلاح طلبان بجای تحریم کردن انتخابات، تصمیم به رای دادن به لیست روحانی گرفتند؛ آمده است: «آنها توانستند لیست کامل اصلاح طلبان را به مجلس راه دهند و جلوی معروفترین اصولگرایان را بگیرند. این تاییدیه ای بر دیدگاه روحانی جهت باز کردن ایران به سوی جهان و نقشه هایش برای اصلاحات سیاسی اقتصای بود.»

 

 

این پایگاه خبری آمریکایی اصلاح طلبان را به دنبال آزادی های سیاسی و اجتماعی توصیف کرده و نوشت: «تعداد بسیار خوبی از اصولگرایان از دور خارج شدند و فصل جدیدی از سیاست های دلجویانه (و امتیاز دهنده!) در ایران شروع شده است. حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده معتقد است مجلس جدید با حمایت بیشتر از رئیس جمهور، سیاست های خارجی و اقتصادی او را تایید خواهد کرد.»

 

 

در ادامه این مقاله با بیان اینکه استراتژی اصلاح طلبان موفقیت آمیز بود؛ تاکید کرد که حامیان آنها نیز بدنبال آزادی های مختلفی هستند و افزود: «هنوز مشخص نیست که طرفداران اصلاحات از روند آهسته ای که روحانی از سال 2013 شروع کرده راضی باشند. خواسته هایی که شامل آزادی سران فتنه و کم شدن فضای امنیتی می شوند.»

 

 

ای بی سی تاکید می کند که دغدغه های روحانی باید مرمت اقتصاد، اشتغال زایی و باشد و راه هایی را پیشنهاد داد که مطمئنا دانستن آن برای مردمی که به روحانی اعتماد کردند جالب خواهد بود: «مالیات ها باید افزایش یابد، یارانه ها قطع شود، بخش های عمومی ازبین رفته و بخش های خصوصی قدرت بگیرند.»

 

 

این شبکه آمریکایی در پایان موضوعی جالبی را ادعا کرد: «رفسنجانی با بیرون آمدن از سایه درمرکز فشار اصلاحاتی روحانی قرار گرفته و به نوعی برای بدست گرفتن رهبری تلاش می کند!»

 

جام نیوز

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید