04:57|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 10:15
کد خبر: 2664

20 درصد زباله‌های شهر ارومیه خشک هستند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: 20 درصد زباله‌های شهر ارومیه خشک هستند.

20 درصد زباله‌های شهر ارومیه خشک هستند

عزیز قال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح تفکیک از مبدأ در برخی از مناطق شهری ارومیه در حال اجرا است و از ابتدای سال آینده در تمام مناطق شهری ارومیه این طرح اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 درصد زباله‌های شهر ارومیه خشک و قابل بازیافت هستند، تصریح کرد: برای اینکه در امر تفکیک از مبدأ زباله در ارومیه به توفیق برسیم نیازمند مشارکت و همکاری هر چه بیشتر مردم هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه امسال مردم همکاری خوبی در این زمینه داشتند، اعلام کرد: در نتیجه مشارکت مردم در این خصوص، امسال 3 هزار میلیارد ریال در هزینه‌های جمع‌آوری پسماندهای شهری صرفه‌جویی داشتیم.

وی با اشاره به میزان تولید زباله در شهر ارومیه، خاطرنشان کرد: هر شهروند ارومیه‌ای به طور متوسط روزانه 750 گرم زباله تولید می‌کند که این میزان بالاتر از استانداردهای موجود است که می‌تواند صدمات غیرقابل جبرانی را به محیط زیست وارد کند.

قال به فرهنگسازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: با فرهنگسازی به عمل آمده و استقرار مخازن جمع‌آوری زباله‌های خشک در نقاط مختلف شهر تا حد قابل توجهی توانسته‌ایم در امر جمع‌آوری زباله‌های خشک به توفیق برسیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به فرا رسیدن نوروز، از ساماندهی مخزن‌های گالوانیزه زباله در شهر ارومیه خبر داد و اذعان داشت: این ساماندهی شامل پاکسازی، شست‌و شو و رنگ‌آمیزی مجدد این مخزن‌های زباله است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید