12:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 11:16
کد خبر: 2604

تقاطع غیرهمسطح سرو در آستانه افتتاح

 معاون فنی و عمرانی شهرداری اورمیه گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح سرو یکی از شاخص ترین پروژه‌های مدیریت شهری اورمیه است که ساخت آن مراحل پایانی را طی می‌کند.

تقاطع غیرهمسطح سرو در آستانه افتتاح

به گزارش باریش نیوز ، رضا جوان کیا با بیان این که این تقاطع، خاتم الانبیا(ص)را با جاده ترانزیتی سرو متصل می‌کند، از ۳ هدف اصلی یاد کرد و افزود: رفع مشکلات ترافیکی کمربندی و جاده سرو ، دسترسی آسان به باغ رضوان اورمیه و اتصال مبدا ورودی به کمربندی دوم است، از اهداف اصلی اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح سرو است .

وی با اشاره به طول اجرای تقاطع غیر هم سطح سرو، اعلام کرد: تقاطع غیرهمسطح سرو به طول ۳۲ کیلومتر و میانگین سایتی که اشغال کرده ۱۲ هکتار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اورمیه درباره شاخصه‌های اصلی این پروژه نیز اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در اجرای پروژه سرو، آزادسازی املاک بوده که علاوه بر اولویت کاری زمانبر نیز بوده است و از دیگر مسائل مهم در اجرای این پروژه تقاطع‌هایی هستند که این کمربندی، شریان‌ها را قطع خواهد کرد.

جوان کیا درباره اعتبار هزینه شده در پروژه تقاطع غیرهمسطح سرو نیز گفت: به‌منظور اجرای پروژه سرو بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافت به طور میانگین مبلغی بیش از ۸۴ میلیارد تومان به منظور تملک ۱۲ هکتار محل اجرای پروژه هزینه شده است.

به گفته او، بیش از ۴۰ میلیارد تومان به منظور عملیات سازه این پروژه هزینه شده است.

وی با اشاره به عظیم بودن پروژه سرو تاکید کرد: پروژه سرو در مقایسه با دیگر پروژه‌های عمرانی که تاکنون در اورمیه اجرا شده اند از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ برای مثال کانال بتنی که در این پروژه، هم از نظر حجمی و هم از نظر ریالی با پروژه تقاطع غیرهمسطح مدرس برابری می‌کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اورمیه با بیان این که عملیات اصلی این پروژه به اتمام رسیده است، نصریح کرد: عملیات اصلی پروژه به پایان رسیده و تنها اقداماتی از جمله آسفالت بخشی از تقاطع، رنگ آمیزی، نصب پایه‌های چراغ، فضای سبز و زیباسازی به دلیل شرایط جوی نامطلوب به تاخیر افتاد که با مطلوب شدن شرایط جوی این اقدامات نیز آغاز شده اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید