06:28|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1394 - 23:39
کد خبر: 2582

رییس جمهوری سوئیس وارد تهران شد (+عکس)

رییس جمهوری سوئیس در بدو ورود به فرودگاه مهر آباد تهران مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

رییس جمهوری سوئیس وارد تهران شد (+عکس)

یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران شد.

رییس جمهوری سوئیس در بدو ورود به فرودگاه مهر آباد تهران مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

دفتر ریاست جمهوری سوئیس چهارشنبه گذشته در آستانه سفر اشنایدر آمان به ایران، در بیانیه ای اعلام کرد که هدف از این سفر گسترش روابط تهران- برن در زمینه های اقتصادی و سیاسی و دیگر بخش ها است.

توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی و ارتقای سطح همکاری های مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، قضایی و فرهنگی میان تهران و برن، از جمله اهداف سفر رییس جمهوری سوئیس به جمهوری اسلامی ایران است.

دهها نفر از صاحبان صنایع بزرگ، سرمایه گذاران و روسای بزرگ ترین شرکت های سوئیسی اشنایدر آمان را در سفر به تهران همراهی می کنند، در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهوری و هیأت های دو طرف؛ موافقتنامه هایی در زمینه های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا می شود.

علاوه بر جلسات متعدد، رییس جمهوری سوئیس صبح یکشنبه در خصوص مسائل اقتصادی و سیاسی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران سخنرانی می کند.

به گفته مسوولان، انتظار می رود در این سفر همچنین درباره ضرورت فعال شدن و تسریع در روند تصویب موافقت نامه های تجاری دو کشور از سوی پارلمان سوئیس گفت و گو شود. به ویژه این که موافقتنامه های تجاری می تواند مسیر توسعه و تعمیق همکاری های مشترک را هموارتر سازد.
روابط ایران – سوئیس از قرن هفدهم میلادی آغاز شده و تاکنون در ادوار مختلف ادامه یافته است و اکنون شرایط پسابرجام زمینه را برای تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور بیش از گذشته فراهم کرده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید