19:15|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1394 - 00:00
کد خبر: 2516

لخویا قطر 0 - ذوب‌آهن ایران 1

تنها دقیقه ای پس از شروع نیمه دوم ذوب آهن با گل مهدی رجب زاده از لخویا پیش افتاد.

لخویا قطر 0 - ذوب‌آهن ایران 1

به گزارش باریش نیوز، ذوب آهنی ها در حالی که به عنوان یکی از مدعیان کسب قهرمانی در لیگ ایران شناخته می شوند در اولین بازی آسیایی خود یه عنوان یکی از قدرتمندترین تیم های قطری می روند. ذوبی ها در این بازی میهمان تیم لخویا قطر هستند که در حال حاضر به عنوان تیم دوم جدول رده بندی لیگ ستارگان قطر محسوب می شوند.


هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، ساعت 18:45، ورزشگاه عبداله بن خلیفه دوحه   


ذوب آهن ایران: 

محمدرشید مظاهری، ولید اسماعیل، علی همام، هادی محمدی، محمدنژاد مهدی، مهدی مهدی پور، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، کاوه رضایی(85 مسعود حسن زاده) و مهدی رجب زاده (88 احمد کامدار)
سرمربی: یحیی گل محمدی

لخویا قطر: 

امین لکومته، محمد موسی، محمد تره سور، چیکو فلورس(72 محمد مونتاری)، خالد مفتاح،احمد ال سید (78 لوئیز جونیور)، یوسف مساکنی، اسماعیل محمد، نام تائه هی، کریم بودیاف، دیاکو
سرمربی: جمال بلماضی


اخطار

چیکو فلورس (54) از لخویا


شرح نیمه اول:


تیم های رده چهارم لیگ برتر ایران و رده دوم لیگ ستارگان قطر نیمه اول اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را با تساوی بدون به پایان رساندند. 
ذوبی ها که اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان 2016 در قطر انجام می دادند در دقایق ابتدای بازی حملات یاران جمال یالماضی را روی دروازه خود دیدند، البته بعد از گذشت 10 دقیقه ایرانی ها توانستند کمی قطری ها را از دروازه خود دور کنند و ضدحملات خطرناکی را روی دروازه این تیم تدارک ببینند اما آن چیزی که مشخص بود تلاش حریف برای گلزنی در این نیمه بود، حملات آنها که تا پایان نیمه اول ادامه داشت چند بار دروازه رشید مظاهری را با خطر جدی روبرو کرد اما در نهایت یاران گل محمدی توانستند دروازه خود را بسته نگه دارند. 
ذوبی ها در این نیمه توپ و فضا را در اختیار لخویا قرار دادند اما با طراحی یک بازی هوشمندانه به فکر بسته نگه داشتن دروازه خود بودند، در مقابل این موضوع بی تجربگی گاه و بیگاه برخی بازیکنان این تیم در دقایقی از بازی چیزی نمانده بود تا کار دست ذوبی ها بدهد که بها خوش شانسی و البته تلاش بیشتر به خیر گذشت، این ها دو نکته مهم در نیمه اول این دیدار بود که در نهایت با تساوی بدون گل پایان یافت. 
باید دید گل محمدی و بالماضی برای این بازی در نیمه دوم چه تدبیری خواهند اندیشید و چگونه از بازیکنان خود بازی خواهد گرفت.


شرح گل:


لخویا قطر 0 ذوب آهن ایران 1 (دقیقه 46، مهدی رجب زاده) : تنها دقیقه ای پس از شروع نیمه دوم بهترین اتفاق ممکن برای ذوبی ها افتاد، کاوه رضایی توپی ه دریافت کرده بود را در موقعیت خوبی به تبریزی رساند و تبریزی نیز با تغییر جهت خود باعث حرکت بدون توپ رجب زاده شد و پس از چند گام که کاپیتان ذوبی ها در موقعیت خوبی قرار گرفت تبریزی توپ را به او سپرد تا رجب زاده در گوشه سمت راست محوطه جریمه و در حالی که با دروازه بان لخویا تک به تک شده بود با ضربه ای دقیق دروازه این تیم را باز کند.



دقایق حساس


دقیقه 2– حمله یاران لخویا از جناح چپ باعث نفوذ تائه هی به محوطه ذوبی ها شد و او نیز ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد، ضربه ای به خوبی توسط رشید مظاهری دفع شد.

دقیقه 12 – دومین حمله خطرناک این بازی توسط ذوبی ها شکل گرفت و مرتضی تبریزیکمی جلوتر از خط محوطه جریمه شوت محکمی را به سمت دروازه حریف زد و لکونته این موقعیت خطرناک را مهار کرد.

دقیقه 32 – اشتباه بازیکنان ذوب آهن در دفع توپ باعث شد تا اسماعیل محمد پشت محوطه این تیم صاحب توپ شود و شوت خطرناکی را به سمت دروازه ذوبی ها بزند اما این توپ خطرناک با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه مظاهری به بیرون برود. 

دقیقه 34 – بازهم یاران لخویا از بی تجربگی ذوبی ها استفاده کردند و موقعیت دیگری روی دروازه این تیم به وجود آوردند، موقعیتی که روی ضربه آکروباتیک اسماعیل محمد بوجود آمد و با فاصله کمی به بیرون رفت.

دقیقه 35 – شروع مجدد مظاهری با حرکت سریع تبریزی ادامه یافت و چیزی نمانده بود تا او از خروج اشتباه لکومته استفاده کند اما نا هماهنگی مدافع و دروازه بان لخویا به سود ذوبی ها تمام نشد و در نهایت دروازه بان لخویا این توپ را مهار کرد.

دقیقه 60 – مهدی مهدی پور که پشت محوطه لخویا صاحب توپ شد شوت محکمی را روانه دروازه این تیم کرد اما لکومته این توپ خطرناک را به کرنر فرستاد.

دقیقه 65 – کاوه رضایی ضربه ایستگاهی که نصیب ذوبی ها شد را به زیبایی به سمت دروازه حریف زد، شوت محکم، فنی و دیدنی کاوه پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 80 – احسان پهلوان در موقعیت مناسبی صاحب توپ شد و شوت محکی را روانه دروازه لکومته کرد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 83 – کاوه رضایی که با حرکت مناسب خود توانست در قلب دفاع لخویا صاحب توپ شود ضربه محکم و به موقع خود را به سمت دروازه این تیم بزند اما او بدشانس بود چرا که لکومته به زیبایی این توپ را مهار کرد. 

دقیقه 84 – یاران لخویا که با نزدیک شدن به لحظات پایان بازی حملات خود را روی دروازه ذوبی ها بیشتر کردند در این لحظه موقعیت مناسبی پیدا کردند اما ضربه خطرناک آنها از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 87 – یک موقعیت خطرناک دیگر برای لخویا به وجود آمد اما هوشیاری مدافعان ذوب آهن این خطر را هم از بین برد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید