11:42|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398 - 09:44
کد خبر: 13786
یادداشت

قطره‌ای از جنس انسانیت

با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا حیوانات توجه بیش از پیش انسان‌ها را می‌طلبند و در این میان با کم‌ترین امکانات می‌توان حامی حیوانات بی سر پناه شد.
قطره‌ای از جنس انسانیت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همه مخلوقات خدا از انسان گرفته تا حیوانات حق حیات دارند و نباید اجازه داد تا این مخلوقات دردی را متحمل شوند.
بر خلاف تمام تصورات، حیوانات نیز درد را می‌فهمند ولی زبانی برای بیان دردهای خود ندارند پس باید این نکته را به یاد داشته باشیم که آن‌ها بی‌کس و تنها نیستند و خداوند ناظر بر اعمال ما انسان‌ها است و حتما پاداش حمایت‌های مارا در آخرت می‌دهد.
در روايات آمده است كه زنی از بيابان گرم و سوزان می‌گذشت و تشنگی بر او چيره شده بود كه در مسيرش چاهی پيدا كرد و چون ظرفی برای بيرون كشيدن آب نداشت برای رفع تشنگی وارد چاه شد و هنگام خروج از چاه نيز سگی را مشاهده كرد كه از فرط تشنگی خاک نمناک می‌خورد و دلش برای سگ سوخت و با خود گفت او هم مثل من تشنه است پس دوباره وارد چاه شد و كفش هايش را از آب پر كرده و برای حيوان زبان بسته آورد و پيامبر خدا (ضمن روايت‌های معراج) فرمودند خدا گناهان اين زن را به همين دليل بخشيد و او را از اهل بهشت قرار داد.
انسان‌ها بايد پناهگاه حيوانات باشند و از آن جا که در بیشتر مواقع انسان زیستگاه حیوانات را تخریب کرده است نباید بی‌جهت آن‌ها را از خود نرانند و با مهربانی حمایتشان کنند.
 تا حد امکان از مقابله مستقیم با این حیوانات اجتناب شود و در جاده‌هایی که در مجاورت مناطق حفاظت‌شده هستند، رانندگان با توجه به علائم عبور حیوانات بااحتیاط بیشتری حرکت کنند.
قرار دادن نان خشک و باقیمانده غذا در بالکن، پشت‌بام، گوشه‌ای از حیاط و یا ساختن آشیانه‌ای چوبی در مکانی آرام و یا روی شاخه درختان برای پرندگان می‌تواند مفید باشد؛ اگر پرندەای به‌شدت از سرما بی‌حال شده است، آن را به مکانی گرم منتقل کنیم.
 به علت سرما، حیواناتی مانند گربه به موتور ماشین‌های تازه خاموش شده پناه می‌آورند، بهتر است قبل از روشن کردن ماشین با ضرباتی به کاپوت ماشین هم به‌سلامت ماشین و هم به‌سلامت این حیوانات کمک کرد.
 از آوردن طولانی‌مدت گربه‌ها و سگ‌ها به داخل خانه‌ها پرهیز شود، چون این جانوران سال‌هاست به زندگی شهری عادت کرده‌اند و این کار باعث می‌شود دیگر توان زندگی در شهر را نداشته و به محیط خانه عادت کنند.
از انسان‌ها انتظار می‌رود در این فصول سرد بیشتر هوای حیوانات را داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید