19:31|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1398 - 09:28
کد خبر: 13779
نماینده ولی فقیه در آدربایجان غربی:

پرهیز از دامن زدن به مسائل قومیتی در انتخابات

در انتخابات پیش و رو نباید به مسائل قومیتی دامن زد و باید در انتخاب فرد اصلح توجه بیشتری صورت گیرد.
پرهیز از دامن زدن به مسائل قومیتی در انتخابات

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ایام دهه فجر یاد آوری خاطرات و دلایل مبارزات مردمربا رژیم طاغوت بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: دوران انقلاب باید برای نسل جدید توضیح داده شود تا از تحریف تاریخ و عقاید امام(ره) جلوگیری شود.
وی گفت: تحریف تاریخ انقلاب و به انحراف کشاندن راه امام(ره) و انقلاب توطئه قدیمی و همیشگی دشمن است که نتیجه آن سیلی خوردن مردم خواهد بود.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: نفوذ دشمن در طول تاریخ اسلام باعث انحراف مردم و در نتیجه شکست شده که باید با درس گرفتن از آن‌ها در برابر دشمن بایستیم.
وی اظهار کرد: در دهه فجر مباحث مربوط به انحراف‌های دوره شاهنشاهی و نیز استقلال و آزادی مردم با پیروزی جمهوری اسلامی ایران بیان شود.
این مسئول یاد آور شد: در دوران رژیم شاهنشاهی تمام مسائل کشور با هدایت آمریکا و شوروی بود، اما امروزه استقلال واقعی کشور را می‌بینیم که در برابر تمام مستکبران و زورگویان ایستاده است.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ترس فرستاده ترامپ از تحویل نامه رییس جمهور آمریکا به رهبر انقلاب نشانه واقعی اقتدار و استقلال نظام اسلامی است.
وی در بخش دیگر خطبه‌ها، با اشاره به ایام انتخابات، تاکید کرد: با نزدیکی به ایام انتخابات شاهد افزایش فتنه‌ها هستیم، در این مدت باید بصیرت واقعی داشته باشیم و نسبت به همراهی با افراد همراه ولایت و دارندگان تدبیر واقعی اقدام کنیم.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: باید معیار اصلی برای انتخاب فرد اصلح را ولایتمداری قرار دهیم و پیرو راه ولایت و انقلاب اسلامی بودن را مدنظر داشته باشیم.
وی گفت: نباید به قومیت و چنین چیزهایی در انتخاب فرد اصلح توجه کرد خداترسی باید سرلوحه انتخاب باشد.
حجت الاسلام قریشی در بیان خصوصیات فرد اصلح، خاطرنشان کرد: بر اساس بیانات و معیارهای امام(ره) و رهبر انقلاب، مجلس باید محل معنویت و تقوا باشد. افراد ساده زیست و دارندگان زندگی در سطح معمول باید وارد مجلس شوند. نداشتن فساد مالی، اخلاقی و سیاسی باید مدنظر قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خصوص جبهه‌گیری برخی افراد علیه شورای نگهبان، گفت: جای سوال است که چرا افرادی که چندین دوره با انتخابات وارد عرصه سیاست شده‌اند، امروز علیه شورای نگهبان حرف می‌زنند؟ حمایت از شورای نگهبان وظیفه همه و به ویژه مسئولان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید