14:08|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1398 - 11:39
کد خبر: 13773
باریش گزارش می‌دهد:

بدقولی‌هایی که دردسرساز شد

سهمیه‌بندی شدن بنزین مشکلی دیگری به نام تهیه سوخت را به کوه مشکلات رانندگان سرویس مدارس آذربایجان‌غربی اضافه کرده است.
بدقولی‌هایی که دردسرساز شد


به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آبان ماه گذشته که دولت به یکباره تصمیم به سهمیه‌بندی بنزین کرد قرار شد سهمیه مشاغلی که کارشان در ارتباط مستقیم با بنزین است، به صورت مابه‌التفاوت نقدی به حساب این افراد واریز شود اما با گذشت نزدیک به دو ماه هنوز و عدم تحقق این وعده دردسرها و مشکلاتی را برای صاحبان برخی از این مشاغل به وجود آورده است.

هیچ مسئولی جوابگوی مشکلات رانندگان سرویس مدارس نیست
علیرضا یکی از مخاطبان باریش نیوز با گلایه از بی‌تفاوتی مسئولین به مشکلات مردم به‌خصوص در رابطه با بنزین اظهار کرد: هنوز سهمیه بنزین بسیاری از رانندگان سرویس مدارس واریز نشده است.

این راننده سرویس مدارس با بیان اینکه هیچ مسئولی پاسخ گوی مردم نیست و دلیل عدم واریز سهمیه ها هم مشخص نمی‌کنند، اضافه کرد: رانندگان سرویس مدارس که هنوز سهمیه بنزین خود را دریافت نکردند مجبورند که بیشتر با قیمت آزاد بنزین تهیه کنند و اصلا مرقون به صرفه و نیست و راننده‌های معترض که سهمیه شان واریز نشده مدارکشان کامل بوده و در سامانه سپند نیز ثبت‌نام کردند ولی هنوز خبری از وعده‌های بنزینی برای سرویس مدارس نیست.

بدقولی‌ها برای تأمین سهمیه بنزین سرویس مدارس
محمد اکبری یکی از رانندگان سرویس مدارس نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده بود برای سرویس مدارس سهم بنزین قائل شده و یا هزینه به کارتها واریز می‌‌شود ولی متأسفانه هنوز اقدامی نشده است.

این شهروند با اشاره به اینکه نبود سهمیه بنزین برای سرویس مدارس زندگی رانندگان این سرویس ها را با سختی مواجه کرده، افزود: از طرف پیمانکار اعلام شد که هیچ بنزین یا پولی قرار نیست به خاطر مابه التفاوت قیمت بنزین برای رانندگان واریز شود.
سهمیه پس از ثبت‌نام در سامانه سپند

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در روزهای اولیه پس از سهمیه بندی بنزین اعلام کرده بود با هماهنگی به عمل آمده، سهمیه سوخت مورد نیاز سرویس مدارس تأمین خواهد شد؛ این سهمیه پس از ثبت‌نام تمام سرویس‌ها و بررسی میزان مورد نیاز از روز اجرای سهمیه‌بندی یعنی ۲۴ آبان جاری محاسبه و اعمال می شود اما علیرغم اینکه بیشتر از یک ماه از این وعده می‌گذرد اما بسیاری از رانندگان سرویس مدارس هنوز در تأمین سوخت مشکل دارند.

گفتنی است، پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین، سقف سهمیه سوخت برای سرویس مدارس حداکثر 120 لیتر در ماه اعلام شد که متناسب با پیمایش و ثبت‌ در سامان سپند به صورت ریالی یعنی تا 180 هزار تومان به رانندگان پرداخت می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید