06:00|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1398 - 09:53
کد خبر: 13772
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

خسارت زلزله به خانه‌های خشتی/آسیب جانی گزارش نشده است

زلزله شب گذشته در آذربایجان‌غربی که در بیشتر شهرهای این استان احساس شد به تعدادی از خانه‌های روستایی خسارت‌های جزئی وارد کرده است.
خسارت زلزله به خانه‌های خشتی/آسیب جانی گزارش نشده است

امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد جزئیات زلزله شب گذشته ارومیه اظهار کرد: شب گذشته، 9 بهمن ماه، ساعت 21 و 37 دقیقه زلزله‌ای با قدرت 4.9 ریشتر شهرستان ارومیه را لرزاند.
وی افزود: به محض وقوع زلزله، تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌غربی به صورت آماده باش درآمد و در تماس با مسئولان شهرستان‌ها از آخرین وضعیت شهرها و روستاها اطلاع حاصل شد.
جعفری گفت: بلافاصله تیم‌های ارزیابی، اورژانس، هلال احمر، بنیاد مسکن و سایر ارگان‌ها مربوطه به مناطق زلزله زده اعزام شدند که خوشبختانه طبق گزارشات به عمل آمده هیچ‌گونه خسارت جانی رخ نداده است.
این مسئول ادامه داد: در پی زلزله شب گذشته در برخی از مناطق آذربایجان‌غربی خسارت‌های مالی در تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی به صورت جزئی گزارش شده است.
جعفری افزود: این زلزله تا به اکنون 2 پس لرزه در بخش سیلوانای ارومیه داشته است و در حال حاضر نیز تمامی ارگان‌های مربوطه در حالت آماده باش هستند و هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
وی به توصیه‌های ایمنی در ساخت و ساز مسکن اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی در کمربند زلزله خیزی قرار گرفته است از هم استانی‌ها درخواست می‌شود به رعایت اصول فنی در ساخت و سازی واحدهای مسکونی توجه کنند و همچنین روستاییان نیز از وام‌های طرح بهسازی مسکن استفاده و نسبت به ساخت واحدهای مسکونی مقاوم اقدام نمایند تا مشکلی در آینده به وجود نیاید.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون نهادهای مربوطه تا فردا در حالت آماده باش هستند و هیچ‌گونه مشکل و نگرانی وجود ندارد همچنین با توجه به اینکه وقوع زلزله در هیج نقطه از دنیا قابل پیش‌بینی نیست از این رو از مردم درخواست می‌شود که خونسردی خود را حفظ نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید