08:03|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1398 - 12:12
کد خبر: 13770
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش اعلام کرد:

خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای رایگان است

تمام خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی رایگان و خدمات بخش خصوصی طبق مصوب کشوری اجرا می‌شود.
خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای رایگان است

محمد سلیم عباسی، سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در رابطه با قسمت سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای که بسیار مهم است اظهار کرد: افرادی که ادعای حرفه‌ای بودن را دارند با شرکت در آزمون‌ها و کسب نمره قبولی می‌توانند مدرک با کد بین الملی مهارت دریافت کنند.

وی ادامه داد: در 10 ماهه سال جاری 34هزار و 907 نفر در آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند که 10 هزارو 460 نفر به صورت تفاهم نامه‌ای که شامل قالی بافی، صنایع ساختمانی، حرفه‌های دیگر است، شرکت کردند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 5هزار و 500 استاندارد شغلی داریم خاطر نشان کرد: 5 هزار و500 استاندارد شغلی تدوین شده در کشور داریم که ما در واحد سنجش و ارزیابی می‌توانیم برای همه آن‌ها آزمون برگزار کنیم.

عباسی افزود: بخشی از این آزمون‌ها به صورت آنلاین و بخشی به صورت حضوری اخذ می‌شود.

 وی در خصوص اهداف سازمان اعلام کرد: در کشور با یک ابر چالش با نام بیکاری مواجه هستیم که یک بعدی نیست و عوامل متفاوتی دارد که با مهرات آموزی می‌توانیم از تعداد بیکاران کم کنیم.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بعضی از زیرساخت‌ها تعبیه نشده ولی ما در قسمت مهارت آموزی مدرسان زبده و تجهیزات خوبی داریم.

عباسی خاطر نشان کرد: درصد بیکاری با آموزش افراد و اعطای مدرک به آن‌ها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مشاوره و هدایت شغلی تصریح کرد: افرادی که برای دریافت آموزش‍‌های لازم به سازمان فنی‌ و حرفه‌ای می‌روند ابتدا مشاوره می‌شوند تا معلوم شود شخص در چه رشته‌ای می‌تواند فعالیت کند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پس از آزمون پایان دوره افراد رصد می‌شوند که آیا جذب کار شده‌اند یا خیر یا مشکلی دارند زیرا با مهارت اموزی کسب فرصت شغلی برای افراد افزایش پیدا می‌کند.

عباسی ادامه داد: 60 درصد افراد مهارت دیده اشتغال می‌یابند و این امار به غیر از تفاهم نامه‌ای‌ها کشوری است.

وی خاطر نشان کرد: مشاوره الکترونیک در پروتال سازمان وجود دارد که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت به صورت رایگان مشاوره شوند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: تمام خدمات بخش دولتی رایگان و خدمات بخش خصوصی طبق مصوب کشوری اجرا می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید