10:14|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1398 - 13:02
کد خبر: 13760

ترافیک شهری و حلقه مفقوده‌ای به نام تراموا

راه‌اندازی تراموا در شهر ارومیه که چند سالی است وعده آن داده شده می‌تواند حلقه مفقوده حل معضل ترافیک در دومین شهر پرخودروی کشور باشد.
ترافیک شهری و حلقه مفقوده‌ای به نام تراموا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ارومیه که عنوان دومین شهر پرخودروی کشور را این روزها با خود یدک می‌کشد چندین سال است که از معضل جدی به نام ترافیک شهری رنج می‌برد و متاسفانه این کلاف این مشکل هر روز پیچیده‌تر می‌شود.
یکی از ابزارهایی که می‌تواند به کاهش معضل ترافیک شهری کمک کند، توسعه حمل و نقل عمومی است و تراموا وعده‌ای است که مدیران شهری برای حل این معضل در ارومیه چندین سال است وعده اجرای آن را داده‌اند.
توسعه شهر و فاصله شهرک‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر با مرکز شهر، گسترش استفاده از حمل و نقل به‌روز عمومی را در ارومیه بیش از پیش ضروری ساخته است و تراموا در واقع یکی از راهکارهایی است که باید عملی شود.
به گفته مسئولان فاز اول تراموا در شهر ارومیه که قرار است در 10 کیلومتر اجرا شود، از مسیر خیابان‌های طالقانی، مدنی، پنج راه، فرهنگیان ایثار و بلوار شهید قاسمی عبور می‌کند و سمت غرب شهر را به قسمت شرقی شهر وصل می‌کند.
به گفته محمد علیزاده، رئیس شورای شهر ارومیه در حال حاضر اجرای طرح تراموا مطالعات فاز یک تراموا به یک شرکت ریلی وابسته به وزارت دفاع واگذار شده که مدت مطالعات این طرح ۶ ماه برآورد شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه هزینه برآورد شده برای این طرح را براساس برآوردهای اولیه مبلغ ۸۹ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال برای طرح تراموا اعلام کرده است.
براساس طرح جامع شهری، شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر طبق قانون در ایران کلانشهر نامیده می شود و برای کلانشهرها طرح مترو تعریف شده، این در حالی است که ارومیه با اینکه چندین سال است از مرز جمعیت تعریف شده عبور کرده و عنوان کلانشهری را به خود اختصاص داده هنوز در دسترسی به امکانات حمل و نقل سریع مانند تراموا و مترو دستش کوتاه مانده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید