08:49|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 03 بهمن 1398 - 11:00
کد خبر: 13743
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

بهره‌مندی بیش از 730 هزار خانوار استان از بسته حمایت معیشتی

بیش از ۹۹۱ هزار خانوار مشمول دریافت یارانه و بیش از ۷۳۸ هزار خانوار مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی در آذربایجان‌غربی هستند.
بهره‌مندی بیش از 730 هزار خانوار استان از بسته حمایت معیشتی

رضا نقی‌زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، اظهار کرد: خانوارهایی که از ثبت نام مجدد یارانه‌ها در فروردین سال 1393 جا مانده‌اند ، باید به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کنند و آن‌دسته از متقاضیان دریافت یارانه که ابعاد خانوار آنها دچار تغییراتی ( اعم از ازدواج ، طلاق ،‌ فوت و ولادت تا پایان خردادماه 97 ) شده است ضروری است جهت انجام اصلاحات اطلاعات خانوار به مراکز معرفی شده از سوی سازمان هدفمندسازی مراجعه نمایند. 
وی همچنین در خصوص سامانه ثبت اعتراض طرح معیشتی اعلام کرد: کلیه اعتراضات ثبت شده در سامانه (hemayat.mcls.gov.ir) ظرف یک ماه بعد از تاریخ ثبت اعتراض از سوی معاونت رفاه اجتماعی بررسی و مورد رسیدگی قرار می گیرد و نتیجه رسیدگی به اعتراض در سامانه فوق قابل مشاهده می‌باشد. 
نقی‌زاده در ادامه افزود: کلیه کسانی که نتوانسته‌اند اعتراض خود را در سامانه اعلامی ثبت کنند می‌بایستی منتظر اعلام مجدد بازگشایی سامانه ، در رسانه‌ها باشند.
وی گفت: همچنین کلیه کسانی که در شهریور و مهرماه سال 1398 از دریافت رایانه حذف شده‌اند بر اساس آزمون وسع جزء سه دهک بالای درآمدی بوده‌اند این افراد در صورت مراجعه به دفاتر پیشخوان و اقدام به اعتراض ، در بازه زمانی دو ماهه می‌توانند نتیجه اعتراض خود را در سامانه yaraneh10 مشاهده نمایند. پس از استعلام از مراجعه ذیصلاح دربازه زمانی 6 ماهه بررسی و در صورت استحقاق نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۹۹۱ هزار خانوار مشمول دریافت یارانه و بیش از ۷۳۸ هزار خانوار مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی در سطح استان آذربایجان‌غربی هستند. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد دریافت کنندگان یارانه و مشمولان بسته حمایتی معیشتی افزود: در سطح  آذربایجان‌غربی تعداد 991495 خانوار یارانه و تعداد 738503 خانوار بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند که شامل 74.5 درصد از جمعیت استان است.
نقی‌زاده گفت: 991 هزار و 495 خانوار آذربایجان‌غربی  با بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت، یارانه ۴۵ هزار تومانی دولت را دریافت می‌کنند.
این مسئول اضافه کرد: به اعتراض‌های ثبت شده سامانه حمایت که از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام شده بود، ظرف یک ماه رسیدگی شده و نتیجه به سرپرستان خانوار ارسال می‌شود و اگر اعتراض آنها پذیرفته شود یارانه حمایتی طی ماه‌های پرداخت نشده به حساب سرپرستان واریز خواهد شد.
وی با اشاره به خانوارهای غیرمشمول در این طرح، اضافه کرد:کسانی که همزمان دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو هستند یا بیش از ۲ واحد و سه کارگر بیمه شده یا سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند از شمول دریافت یارانه سبد حمایتی خارج می‌شوند.
این مسئول گفت:همچنین برای خانوارهای یک تا پنج نفره یک سقف معین درآمدی از چهار تا هشت میلیون تعیین شده است که افراد قرار گرفته در آن مشمول یارانه حمایتی نخواهند شد.
نقی زاده افزود: یارانه حمایت معیشتی دولت همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین در آبان ماه سال جاری اجرایی شد و براساس این طرح مقرر شده است که به خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دونفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۲۰۵ هزار تومان یارانه حمایتی جبرانی افزایش قیمت بنزین تعلق بگیرد.


  •  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید