10:58|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 01 بهمن 1398 - 13:15
کد خبر: 13735
یادداشت

کمک‌های بی‌ریا

رخی اوقات قرار نیست گردش مالی آن‌چنانی داشته باشی تا بتوانی یاری‌رسانی دستانی باشی که چشم انتظار اندکی مهر و مهربانی هستند هم اینکه از داشته‌های اندک هم کمک کنی می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای دیگران باشد و چراغ امید را در دلشان روشن‌ نگاه دارد.
کمک‌های بی‌ریا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، همدلی و همراهی یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی است که انسان را نسبت به سایر موجودات زنده متمایز می‌کند، تجلی خلقیات الهی در وجود انسان خاکی باعث شده که از درد و رنج هم‌نوع متاثر شده و دست یاری برای دستگیری دراز کند.

در سالی که آرام آرام به ماه‌های پایانی آن نزدیک می‌شود کم نبودند حوادث و اتفاقاتی که زندگی را برای مردم ایران سخت کردند، از بارش سیل آسای باران در روزهای ابتدایی امسال که باعث از دست رفتن خانه و کاشانه تعداد زیادی از هم‌وطنانمان در شهرهای شمالی و همچنین برخی استانها شد و خانواده‌هایی را داغدار عزیزانشان کرد تا سیل سیستان و بلوچستان که این روزها ماحصل یک عمر تلاش و زندگی، بسیاری از مردم در شهرهای این استان را به دست گل و لای داده است.

اما در بین این همه خبرها و اتفاقات ناگواری که دست حوادث در این چند روز قلب مردم را به دردآورده، هنوز کسانی هم پیدا می‌شوند که مناعت طبع دارند و از کمترین داشته‌هایشان برای دستگیری از مردم چشم به راه کمک استفاده می‌کنند.

در چند روز اخیر تصویری از اقدام خیرخواهانه راننده تاکسی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که کارکرد یک روز کاری خود را برای کمک به مردم سیل زده اختصاص داده که بازتاب های خوبی در فضای مجازی از سوی مردم به دنبال داشته است.

برخی اوقات قرار نیست گردش مالی آن‌چنانی داشته باشی تا بتوانی یاری‌رسانی دستانی باشی که چشم انتظار اندکی مهر و مهربانی هستند هم اینکه از داشته‌های اندک هم برای کمک بهره بگیری و حلقه وصل برای انجام کار خیر باشی می‌تواند نوید بخش ر
وزهای بهتر برای دیگران باشد و چراغ امید را در دلشان روشن تر نگاه دارد.

رفتارهای نوع‌دوستانه و همبستگی‌های ملی مردم ایران برای کمک و یاری رساندن در هنگام وقوع حوادثی که سبب ایجاد خسران مالی و برخی اوقات جانی برای هموطنانشان می‌شود در واقع ترسیم و تجلی بازری از این بیت معروف است چو عضوی به درآورد، روزگار دگر عضوها را نماند قرار».

این روزها که آب این نعمت‌الهی با مردمان صبور و با نجابت سیستان و بلوچستان سرناسازگاری داشته و نامهربان شده مردم در شهرهای مختلف از جمله ارومیه با هم همراه شدند تا با جمع‌آوری کمک‌های هرچند اندک بتوانند یاری‌رسان زندگی این مردم در این شرایط سخت باشند و در این مسیر هرکس به توان خود با این جمع همراه شده تا جایی که برخی‌ها درآمد یک‌روز حاصل از کسب حلال خود را برای دستگیری از مردم سیل زده سیستان اختصاص داده‌اند.









 



















 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید