18:14|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1398 - 11:16
کد خبر: 13696
روانشناس عمومی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

انتشار بیش از حد اخبار منفی، امید به آینده را از نوجوانان می‌گیرد

انتشار بی‌مهابا و بدون وقفه اخبار منفی در رسانه‌های داخلی و تشدید سیاه‌نمایی‌ها از سوی رسانه‌های خارجی نوجوانان را از امید به آینده بهتر دلسرد می‌کند.
انتشار بیش از حد اخبار منفی، امید به آینده را از نوجوانان می‌گیرد

سعیده عظیمی، روانشناس عمومی و مشاور در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: یکی از آثار و تبعات اصلی انتشار بی‌وقفه اخبار منفی مانند سقوط هواپیما در جامعه که نوجوانان خواه و ناخواه مخاطب آن هستند، بارقه های امید به زندگی را از نوجوانان می‌گیرد.
وی همچنین به تاثیر سیاه نمایی‌های رسانه‌های خارجی در ایجاد حس عدم اعتماد به آینده در بین نوجوانان اشاره کرد و افزود: از آنجایی که جامعه امروز دسترسی بیشتری نسبت به گذشته به شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی دارد، تشدید این سیاه‌نمایی از سوی رسانه‌های معاند در عمل باعث خنثی‌شدن صحبت‌های مشاورین در بین دانش‌آموزان می‌شود.
این مشاور در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌های داخلی با کاهش تعداد انشتار اخبار منفی و در مقابل افزایش تعداد برنامه‌هایی که امید به آینده را به تصویر می‌کشد در چنین روزهای ملتهب جامعه می‌توانند خنثی‌کننده برنامه‌های رسانه‌های خارجی شوند و به تلطیف شدن روان مردم به ویژه نوجوانان و کمک کنند.
عظیمی با بیان اینکه انتشار بیش از حد اخبار منفی در هفته‌های گذشته میزان استرس و اضطراب نوجوانان را افزایش داده و این امر را می‌تواند در مواجهه با دانش‌آموزان در مدارس به خوبی احساس کرد بر ضرورت ارائه مشاوره‌های روانشاسی در مدارس و توجیه دانش‌آموزان در اینکه این اتفاقات نمی‌تواند امنیت و آرامش را از آنها بگیرد، تاکید کرد.
این روانشناس عمومی در پایان به نقش والدین در منزل برای کاهش استرس دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: توصیه می‌شود خانواده‌ها این روزها کمتر به اخبار رسانه‌های خارجی برای توضیح وقایع روی داده به دانش‌آموزان اکتفا کنند، چراکه این رسانه‌ها برای منافع خود آنچه که واقعیت است را توضیح نمی‌دهند و بیشتر به سیاه‌نمایی می‌پردازند و همین امر در روحیه دانش‌آموزان این روزها خیلی تاثیر گذاشته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید