21:40|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 دی 1398 - 11:49
کد خبر: 13685
یادداشت:

جولان پلاک‌های مخدوش شده در ارومیه

این‌روزها خودروهای زیادی با پلاک‌های مخدوش شده در سطح شهر ارومیه جولان می‌دهند که شناسایی و پیگیری این تخلفات از سوی مسئولان مربوطه امر مهم و ضروری است.
جولان پلاک‌های مخدوش شده در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، مخدودش کردن ارقام پلاک خودروها این روزها بیشتر به چشم می‌خورد و متاسفانه این امر از سوی برخی افراد برای دور زدن قانون انجام می‌شود.
در شهر ارومیه نیز تغییر دادن غیرقانونی پلاک خودروها هر روزه مشاهده می‌شود و طبق قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی مخدودش کردن هر‌گونه ارقام پلاک خودرو غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود.
شناسایی و برخورد با افرادی که اقدام به این تخلف می‌کنند ضرورت بسیاری دارد چرا که برخی از سارقان نیز برای اینکه شناسایی نشوند اقدام به مخدودش کردن ارقام پلاک خودرو می‌کنند.
روزانه پیام‌های زیادی از سوی مخاطبان باریش‌نیوز مبنی بر مخدودش و مخفی کردن پلاک خودرو در سطح شهر ارومیه دریافت می‌شود اما گویا مسئولان مربوطه در این امر رغبتی برای برخورد با این افراد ندارند که هر روز بر حجم نقض قانون از طریق مخدودش کردن پلاک خودروها افزوده می‌شود.
وظیفه راهنمایی و رانندگی رسیدگی به تخلفات و برخورد قانونی با افراد متخلف است اما متاسفانه در شهر ارومیه به صورت جدی به این امر پرداخته نمی‌شود و جا دارد تا مسئولان بیشتر به تخلفات راهنمایی و رانندگی رسیدگی کنند.
طبق مقررات راهنمایی و رانندگی، افرادی که اقدام به مخدودش کردن ارقام پلاک وسیله نقلیه خود می‌شوند باید شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند تا  روند قانونی آن پیگیری شود.
برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه، برای متخلف از ۶ ماه تا یک سال حبس در پی دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید