03:45|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 21 دی 1398 - 13:37
کد خبر: 13674
باریش گزارش می‌دهد:

بسته حمایتی دست کم‌درآمدها را نگرفت

بسته حمایت معیشتی که باید به افراد کم درآمد پرداخت می‌شد این روزها موجی از انتقادها و شکایت‌ها را در پی دارد که افراد نتوانسته‌اند از این بسته استفاده کنند.
بسته حمایتی دست کم‌درآمدها را نگرفت

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، همزمان با گران‌شدن یک‌شبه قیمت بنزین قرارشد درآمد حاصل از این افزایش،در قالب بسته حمایت معیشتی بین افراد نیازمند پخش شود، بسته حمایتی یکی از طرح‌های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر اجرایی شد و بر اساس آن قرار شد به حساب سرپرست خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد، حقوق بگیران زیر 3 میلیون تومان و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در لیست افراد واجد شرایط کمک دولت قرار گرفتند که مبلغی بسته بر تعداد خانوار آن‌ها واریز شود.

بنا به گفته مسئولین شناسایی و تأیید بیمه‌شدگان مشمول بسته حمایتی دولت توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شده و در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است تا در نهایت پس از تأیید سازمان هدفمندی یارانه‌ها بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

بسته حمایتی مورد اشاره نقدی است و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود مبلغ این بسته ثابت نیست و به بُعد خانوار بستگی دارد؛ خانوار‌های یک نفره، 55 هزار تومان، خانوار‌های دو نفره، 103 هزار تومان، خانوار‌های سه نفره، 138 هزار تومان، خانوار‌های چهار نفره، 172 هزار تومان و خانوار‌های ۵ نفره به بالا 205 هزار تومان دریافت می‌کنند.

قرار بود افرادی که بسته حمایتی را دریافت نکرده‌اند با ارسال پیام به سامانه #4*4* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند، همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی نیز با شماره تماس 1420 آماده پاسخ‌گویی به بیمه‌شدگان در مورد بسته حمایتی باشد، اما در این بین همه افراد، خانوارهای بسیاری وجود دارند که از دریافت این بسته حمایتی محروم شدند و هیچ کس پاسخگوی آنان نیست.

شکایت‌هایی که بی‌جواب ماند

یکی از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری سید، با ابراز ناراحتی از اینکه بسته حمایت معیشی به خانواده آن‌ها تعلق نگرفته است اظهار کرد: بنده راننده تاکسی هستم بسته معیشتی به من و خانواده‌ام تعلق نگرفته است.

وی ادامه داد: مسئولین می‌گویند شکایت خود را با راه‌های ممکن اعلام کنید من هم شکایت خود را اعلام کردم.

این مخاطب باریش نیوزافزود: زمانی که شکایت خود را اعلام کردم گفتند که این بسته به شما تعلق نمی‌گیرد چرا کسی جوابگوی ما نیست؟

گوش‌هایی که به روی شکایت‌ها بسته شدند

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت گفت: چرا بسته حمایت معیشتی خانواده من را قطع کرده‌اند در حالی که نه ماشین قران قیمت دارم ن خانه آنچنانی.

وی افزود: در حال حاضر حسابم که کار نمی‌کند سند ماشینی فرسوده هم به نام خود ندارم اما مبلغی هم دریافت نمی‌کنم و این در حالی است که نزدیکترین فرد به من با کلی دارایی این بسته را دریافت می‌کند.

این مخاطب باریش نیوز اعلام کرد: این بسته معیشتی نباید به این دسته از افراد پرداخت بشه وشامل یارانه معیشتی باشند، ولی افرادی مانند من که شاید خیلی هم باشن تعلق نگیره امیدوارم این گله من به گوش کسی که داره حق و حقوق را بین نیازمندان تقسیم میکند برسد.

به اسم کارگر، به کام مدیر

یکی از مخاطبان دیگر باریش نیوز در اعتراض به عدم دریافت بسته معیشتی اظهار کرد: در سایت ثبت نام کرده بودم که بعد از گذشت ۱ماه باز هم نوشتن که این بسته به شما تعلق نگرفت.

وی ادامه داد: این موضوع یکی از مهمترین موضوعات است که کسی به آن اهمیت نمی‌دهد.

این مخاطب باریش خاطر نشان کرد: حساب شرکت را در اختیار دارم زیرا شغل من اینگونه است اما بدون آگاهی از شغل بنده که تنخواه گردان است بسته معیشتی من را قطع کرده‌اند.

وی اعلام کرد: حساب‌های شرکت را چک و بسته مرا قطع کرده‌اند در حال که می‌گویند به افرادی که حقوقشان کم و زیر خط فقر قرار دارند باید این بسته تعلق گیرد.

با توجه به پیام‌های مردمی افراد بسیاری در جامعه حضور دارند که این بسته به آنان تعلق نمی‌گرد و مسئولی پاسخگو نیست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید