14:06|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 دی 1398 - 12:57
کد خبر: 13669
باریش گزارش می‌دهد:

ارومیه 2020 شعاری که به عمل نرسید

طرح ارومیه 2020 از زمانی که اجرای آن بر سر زبان‌ها افتاد، وعده و وعیدهای بسیاری را به دنبال داشت اما تاکنون اقدامی بیشتر از شعار دادن برای تحقق آن نشده است.
ارومیه 2020 شعاری که به عمل نرسید


به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، طرح ارومیه 2020 با هدف معرفی ارومیه به عنوان شهر گردشگر بین‌الملل مطرح شده که قرار بود در اجرای این طرح مهم‌ترین هدف یعنی جذب گردشگر و ایجاد درآمد پایدار برای توسعه شهری به مرحله عمل و تحقق برسد.
گرچه در آن هنگام هر یک از اعضای شورای شهر، با ارائه طرح‌های مختلف وعده‌هایی مختلفی به شهروندان ارومیه برای بهره‌مندی از مزایای شهری آن دادند ولی در عمل هیچ یک از این وعده‌ها به مرحله عمل نرسید با اینکه 2020 چند روزی هست که آغاز شده است.
تجهیز شهر ارومیه به فناوری اطلاعات، حمل و نقل ریلی، شکل‌گیری شهری سالم، افزایش سرانه سبز و فرهنگی، گسترش و تسهیل حمل و نقل درون شهری، افتتاح تله‌کابین و پیست پاتیناژ و همچین فراهم کردن زیرساخت‌ها برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های دهکده توریستی چی‌چست همه و همه قول‌هایی بودند که شورای شهر ارومیه برای تحقق ارومیه 2020 داده است.
اما با اینکه سال 2020 چند روزی آغاز شده اما نه از زیرساخت‌های احداث تراموای شهری خبری شده نه از تکمیل تله‌کابین ارومیه، نه اینکه فضاسازی شهری ارومیه در حد معرفی به عنوان شهر گردشگر بین‌الملل است که مسئولین شورای شهر با افتخار به آن ببالند و از تحقق آن سخن بگویند.
البته ارومیه 2020 اولین طرح و مصوبه شورای شهر ارومیه نیز که در عمل ناکام مانده است و بدون شک با همت اعضای این شورا آخرین آن هم نخواهد بود.
ارومیه با داشتن ظرفیت های بسیاری در امر گردشگری با اندکی تدبیر و احساس مسئولیت مسئولین شهری می‌تواند به عنوان شهر نمونه در بعد ملی معرفی شود به شرط آنکه مسئولین شهری اندکی به جای حرف و وعده به عمل هم فکر کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید