17:15|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 دی 1398 - 12:55
کد خبر: 13668
یادداشت:

بی‌توجهی به احیای نگین فیروزه‌ای در ارومیه

در حال حاضر هیچ‌گونه طرح و پروژه‌ای در راستای احیای دریاچه ارومیه افتتاح نشده و تداوم این امر تهدید بزرگی برای کاهش آب دریاچه ارومیه است.
بی‌توجهی به احیای نگین فیروزه‌ای در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، با توجه به بارش‌های نخستین روزهای سال جاری، تراز دریاچه ارومیه به شکل قابل توجهی افزایش یافت و در فصل تابستان جاری نیز با اینکه امکانات مناسبی در دریاچه ارومیه وجود نداشت اما مردم و دوست‌داران محیط زیست برای دیدن زیبایی‌های این مکان آمده بودند.
در راستای احیای دریاچه ارومیه طرح‌ و پروژه‌های بسیار زیادی از سوی مسئولان متولی در سال‌های اخیر طرح‌ریزی شد اما در حال حاضر پروژه چشم‌گیری در جهت احیای دریاچه ارومیه افتتاح نشده است.
اوایل فصل پاییز نیز تراز آب دریاچه ارومیه از وضعیت مناسبی برخوردار بود و این جاذبه گردشگری در ارومیه همچنان در انتظار ایجاد امکانات مطلبوب و افتتاح پروژه‌های احیاء است.
با توجه به کاهش بارندگی در فصل زمستان کاهش مجدد آب دریاچه ارومیه دور از انتظار نیست و طبق اعلام مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از  ۳سانتی متر تراز دریاچه ارومیه نسبت به مهرماه سال جاری کاهش داشته است.
به گفته این مسئول، تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۲۷ متر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ سانتی‌متر افزایش و نسبت به مهرماه سال جاری ۳ سانتی‌متر کاهش داشته است.
افزایش سرعت عمل در راستای اتمام طرح‌های احیای دریاچه ارومیه بیش از پیش باید مورد توجه مسئولانی که عادت به شعار دادن دارند قرار بگیرد.
کاهش آب دریاچه ارومیه تهدید بسیار بزرگی برای محیط زیست و صنعت گردشگری در این منطقه به شمار می‌رود و اگر طرح‌های احیاء در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد می‌تواند تا حد زیادی در این امر مؤثر باشد.
مسئولان متولی عملأ در این امر فعالیت و اقدام قابل توجهی ندارند اما متاسفانه به شعار دادن و به نام خود زدن عادت کردند.! 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید