13:32|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 11 دی 1398 - 08:48
کد خبر: 13624
اندر احوالات پروژه‌های ناتمام ورزش آذربایجان‌غربی؛

تکاپویی بی‌نتیجه برای افتتاح

پروژه‌های ورزشی بسیاری در آذربایجان‌غربی وجود دارد که پس از گذشت 10 تا 15 سال نیز به پایان نرسیده و فقط پول‌های بی‌زبان را بلعیده‌اند.
تکاپویی بی‌نتیجه برای افتتاح

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، پروژه‌های نیمه تمام این روزها به یکی از معضلات اصلی در استانی تبدیل شده‌ که خیلی وقت است برای توسعه و رسیدن به استانداردهای روز تقلا می‌کند.

در ارومیه کم نیستند پروژه‌های عمرانی که سال‌ها و دهه‌ها در گوشه و کنار شهرها خاک خورده‌اند و سهمشان فقط وعده‌های تکراری از دولتی به دولتی و از مسئولی به مسئول دیگر است.

مسئولین باید در زمان تخصیص اعتبار برای پروژه‌های ناتمام آن‌ها را اولویت بندی کنند و پس از اتمام تمام این پروژه‌ها دست به کلنگ‌زنی‌های جدید بزنند.

پروژه‌های ورزشی استان ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه، 5 هزار نفری خوی و سلماس و بوکان بودند.

آمار ضدونقیض بسیاری در رابطه با اعتبار این پروژه‌های ورزشی منتشر و تشخیص صحت آن‌ برای همگان دشوار می‌شد.

در سال 93 نیز مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفته بود که با توجه به سیاست‌ها و رویکرد جدیدی که در دولت و به دنبال آن در آذربایجان غربی دنبال می‌شود، هیچ‌گونه پروژه و طرح عمرانی قبل از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کلنگ‌زنی نمی‌شود.

این سخنان حقیقت داشت زیرا نه تنها پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نشد بلکه بیشتر پروژه‌ها هم یا به پایان نرسید یا هم به صورت ناقص افتتاح شد.

عملیات ساخت‌ و ساز پروژه‌‌های ورزشی بر عهده ورزش و جوانان

در سال 93 علی خلیلی، مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اعلام کرد: 50 پروژه ملی در استان وجود دارد، که برای احداث و تکمیل آن‌ها تلاش می‌شود، تا هرچه زودتر در عرصه ورزش مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه‌های ملی 34 میلیارد و 780 میلیون تومان اعتبار موردنیاز است، افزود: برای پروژه‌های ملی آغاز شده، حدود 10 میلیارد و 730 میلیون تومان اعتبار لازم داریم، تا آن‌ها را تکمیل کنیم.

مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از پروژه‌های ملی مورد اشاره، اجرای 21 پروژه ملی توسط اداره ورزش و جوانان استان آغاز شده است، افزود: عملیات ساخت‌ و ساز پروژه‌‌های مورد اشاره بر عهده اداره ورزش و جوانان است، که ساخت و ساز آن با پشتکار مضاعف ادامه دارد.

خلیلی گفت: 29 پروژه ملی دیگر وجود دارد، که هنوز ساخت و ساز آن‌ها آغاز نشده است که بلافاصله بعد از تامین اعتبارات مورد نیاز، نسبت به آغاز عملیات احداث همت می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌ها و رویکرد جدیدی که در دولت و به دنبال آن در آذربایجان‌غربی دنبال می‌شود، هیچ‌گونه پروژه و طرح عمرانی قبل از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کلنگ‌زنی نمی‌شود.

مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ساخت‌و‌ساز پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد را در اولویت ذکر کرد و گفت: این امید وجود دارد، که تا فرا رسیدن جشن پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از این پروژه‌ها برای بهر‌ه‌برداری آماده شوند.

خلیلی با اشاره به اینکه عملیات ساخت‌وساز 18 پروژه استانی آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است، که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند.

وی به اجرای چندین پروژه مهم و بزرگ توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه، 5 هزار نفری خوی و سلماس و بوکان از این جمله هستند.

ورزشگاه 5 هزارنفری خوی، نیازمند 8 میلیارد تومان اعتبار

در سال 97 نیز عبدالله چمن گلی، مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه 5 هزارنفری خوی اظهار کرد: پروژه تا به امروز 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، قبل از گرانی‌های ارز که به سبب آن مصالح ساختمانی نیز افزایش قیمت یافتند پروژه را با بودجه‌ای بالغ‌بر 4 میلیاردتومان به بهره‌برداری رسد.

وی افزود: برای تکمیل ورزشگاه 5 هزارنفری خوی، 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در صورت تخصیص بودجه این پروژه را بعد از گذشت 10 سال افتتاح می‌کنیم.

مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پروژه ورزشگاه 5 هزار نفری خوی به مناقصه گذاشته شده و شهرداری این شهر تمایل به گرفتن این پروژه دارد، اما فعلاً به هیچ شرکت یا نهادی واگذار نشده و در دست بررسی است.

چمن گلی گفت: ورزشگاه 5 هزارنفری خوی یک طرح ملی است و در نهایت وزیر ورزش باید در این‌ باره تصمیم گیرد، امسال سال عمرانی برای ورزش استان بوده و برنامه‌های زیادی برای تعمیر، تجهیز و ساخت پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرارگرفته است،  فضاهای ورزشی خوی با بهره برداری  ازاین پروژه به خوبی توسعه می یابد و شرایط برگزاری مسابقات مهم فوتبال در این شهر فراهم می‌شود.

200هزینه میلیارد ریالی برای یک پروژه ملی

در سال 97 نیز عبداله چمن ‌گلی، مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در رابطه با ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه گفت: تاكنون نزديک به 100 ميليارد ريال برای اين پروژه ملی هزينه شده است و در ادامه نيز براي تكميل و نصب تجهيزات آن 100 ميليارد ريال هزينه می‌شود.
مدیرکل وقت ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بيان كرد: عمليات ساخت اين پروژه ملی تا پايان سال جاری به بهره برداری می‌رسد و در صورت تاخير نيز حداكثر در فروردين سال آينده افتتاح خواهد شد.
چمن‌گلی با اشاره به اينكه اين ورزشگاه به عنوان يكی از شاخص ترين طرح هاي عمراني ورزشي آذربايجان‌غربی قرار بود با استفاده از اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار دولت مورد بهره برداری قرار گيرد، گفت: شهريور امسال در ديدار استاندار آذربايجان‌غربی با وزير ورزش و جوانان رديف اعتباری ويژه براي تكميل اين ورزشگاه اختصاص يافت.
مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي گفت: اين ورزشگاه يكي از نيازها و مطالبه‌های اساسی ورزش دوستان شهر اروميه و آذربايجان‌غربی است و با اتمام آن شاهد برگزاری مسابقات ليگ فوتبال كشور در آن می‌شویم.
با توجه به تمام گفته ها تا کنون 60 میلیارد ریال برای ورزشگاه 5 هزار نفری خوی هزینه شده و بیش از یک دهه از زمان کلنگ زنی آن می‌گذرد، هنوز به مرحله افتتاح نرسیده و هرساله قول افتتاح آن به زمان دیگر موکول می‌شود و ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه نیز در نهایت با نقص‌های بسیاری افتتاح شد که اگر افتتاح نمی‌شد بهتر بود.

حال نیز فردی جدید برصندلی سرپرستی ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تکیه زده است و باید منتظر شد و دید وعده‌های این سرپرست در تحقق و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این حوزه به تعبیر می‌رسند یانه!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید