03:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1398 - 09:51
کد خبر: 13602

13 سال انتظار برای بیمارستانی که هنوز درگیر وعده‌هاست

بیش از یک دهه پیش بود که قرار شد شهرستان تکاب یکی از جنوبی‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی به همت مسئولان وقت صاحب بیمارستان شود ولی درگیر وعده‌ها شد تا انتظارها همچنان ادامه‌دار شود.
13 سال انتظار برای بیمارستانی که هنوز درگیر وعده‌هاست

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، هرسال دهه فجر که می‌شود مردم شهرستان تکاب که علیرغم داشتن ذخایر معدنی با ارزش از محرومیت‌های بسیاری در زیرساخت ها و امکانات رنج می برند، چشم امیدشان به افتتاح بیمارستانی می‌ماند که بتواند رنج درد و بیماری همراه با سفر به مرکز استان و یا سایر استانها را اندکی کمتر کند.

اما با اینکه از اولین کلنگ‌زنی این بیمارستان که قرار بود ابتدا به صورت 64 تخت خوابی احداث شود، بیش از یک دهه می‌گذرد، امسال باز هم معاون وزیر راه و شهرسازی دهه فجر دیگری را برای افتتاح وعده کرده است.

افزایش تخت‌های بیمارستان نیمه‌تمام تکاب

گرچه این بیمارستان در حال حاضر به 97 تخت ارتقاء داده شده و قرار است با اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی خدمات بهتری به نیازهای درمانی مردم شهرستان تکاب ارائه دهد ولی مسئولان پاسخگوی این سوال بودند که آیا برای شهرستانهای که از همه محرومیت های رنج می برد ساخت مرکز درمانی با امکانات اولیه بیمارستانی یک دهه زمان نیاز دارد و افرادی که در این سالها برای جزئی ترین درمان به شهرهای مختلف سفر کردند تاکی باید جور امروز و فردا شدن های پروژه های نیمه تمام را بدهند.

یک سال پیش بود که علي مكرمي فرماندار وقت تكاب در مصاحبه با ایرنا از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این بیمارستان خبر داد و گفت: عمليات اجرايي بيمارستان اين شهرستان از 90درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است و اين مركز درماني دهه‌فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

گرچه فرماندار تکاب در همین مصاحبه تصریح می‌کند که عمليات اجرايي اين طرح عمراني در حوزه بهداشت و درمان تكاب در سال‌هاي گذشته به دلايل مختلف از جمله كمبود اعتبار و وجود مشكل مالكيت و معارض زمين به كندي پيش رفته است.

دهه‌فجر باز هم وعده‌ای دیگر

اما چند روز پیش در بازدید محمد جعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های درمانی استان، از بیمارستان تکاب که اکنون با افزایش تخت به 97 تختخوابی تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر این پروژه از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است و پیش‌بینی می‌شود دهه فجر امسال به بهره‌بردای برسد.

گفته معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه شهرستان تکاب از نظر نیاز بهداشتی و درمانی یکی از شهرهای کمتر برخودار است، به خوبی نشان می‌دهد که مسئولان علیرغم آگاهی از نیازهای جدی این شهرستان به امکانات درمانی مجهز و مطابق با استانداردهای روز، همچنان برای تکمیل پروژه بیمارستانی این دست و آن دست می‌کنند.

هزینه رفت‌و‌آمد که هزینه‌های درمان را چندبرابر می‌کند

مددی یکی از شهروندان تکابی است که برای درمان بیماری پدرش از شهرستان تکاب راهی مرکز استان شده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش اظهار کرد: برای درمان پدرم که به بیماری حاد تنفسی مبتلا است، مجبوریم هر هفته یکبار به ارومیه سفر کنیم و با توجه به اینکه مسافت طولانی است و جاده‌های تکاب وضعیت خوبی ندارند، این رفت و آمد برایمان سخت است.

وی ادامه داد: متأسفانه برای هربار مراجعه برای درمان که به ارومیه می‌آییم باید بیشتر از هر مشکلی، نبود امکان برای اسکان آزارمان می‌دهد و نمی توانیم در مدتی که پدرمان در بیمارستان های ارومیه بستری است در هتل یا مسافرخانه بمانیم چون واقعا هزینه‌های زیادی دارد و توان مالی ما کفاف این هزینه ها را نمی‌دهد.

پروژه‌های نیمه‌تمام درمانی آذربایجان غربی تنها به بیمارستان نیمه تمام تکاب خلاصه نشده و این موضوع پرونده قطوری در استانی دارد که سبب موقعیت خاص جغرافیایی خود در همسایگی با چند کشور می‌توانست قطب جدی گردشگری سلامت باشد ولی اکنون تاتحقق این هدف مهم فاصله زیادی دارد و باید دید چشم مردم استان در کدامین دهه فجر به افتتاح بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام روشن می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید