14:01|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1398 - 09:03
کد خبر: 13584
یادداشت:

آذربایجانی‌غربی صدرنشین تورم شد

براساس اعلام مرکز آمار ایران، آذربایجان غربی بیشترین نرخ تورم ماهانه کشور را با رشد 6.3 درصدی در آذرماه جاری تجربه کرده است.
آذربایجان‌غربی سکاندار تورم ماهانه

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، نابسامانی شرایط اقتصادی این روزها معیشت بسیاری از خانواده ها را با سختی مواجه کرده است و در این اقشار متوسط و ضعیف جامعه بیش از دیگران کمرشان زیر فشار دخل و خرج خانواده‌ها خم شده است.

در گزارشی که از سوی مرکز آمار ایران آذرماه امسال، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به آذربایجان‌غربی با 6.3 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با 1.2 درصد افزایش است.

این افزایش نرخ تورم نشان می‌دهد که مردم این استان فارغ از هر تفکری که دارند در روزهای سخت اقتصادی باید بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشند، کم نیستند خانواده هایی که این روزها به دلیل نبود درآمد کافی شرمنده فرزندانشان شدند.

بنابر اعلام مرکز آمار  آذر ماه 1398  عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (100=1395) به 193.8 رسید که نسبت به ماه قبل 3.2 درصد افزایش نشان می­ دهد،همچنین در این ماه، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه  برای خانوارهای کشور 27.8 درصد است.

بیکاری، حقوق‌های معوقه، درآمد کم، نبود فرصت‌های شغلی جدید، افزایش ناگهانی کالاهای اساسی، سوءاستفاده دلالان از وضعیت موجود، قیمت های سلیقه ای، نبود نظارت های جدی و همچنین بازدارنده نبودن قوانین ناظر بر تخلفات بازار همگی دست به دست هم داده اند تا در این ماه تورم ماهانه در آذر ماه در آذربایجان‌غربی بر دیگر استانها سبقت گرفته و پیشتاز شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید