05:31|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 04 دی 1398 - 06:53
کد خبر: 13572
به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع):

حضرت مسیح(ع) بنده برگزیده خدا

همه پیامبران الهی از جنس بشر بودند، درمیان مردمان و همانند آنان زندگی می‌کردند و حضرت مسیح(ع) نیز پیامبری والا با معجزات و کراماتی بی‌نظیر، است.
حضرت مسیح(ع) بنده برگزیده خدا

سرویس فرهنگی باریش نیوز، حضرت عیسی بن مریم(ع)، پیامبر بزرگ الهی، در روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی یعنی ۶۲۲ سال قبل از هجرت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، در بیت لحم واقع در سرزمین فلسطین به دنیا آمد؛ امّا با این حال تاریخ تولد حضرت عیسی(ع) دقیق نبوده و در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد.

براساس سنتی دیرینه، مسیحیان ابتدای سال را اول ژانویه می‌دانند و در کشورهایی که از تقویم میلادی استفاده می‌کنند، سال نو معمولا در اول ژانویه برگزار می‌شود و برپایی جشن سال نو یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی است.

 شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نو در بسیاری از کشورهای جهان، عموما قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نو برگزار می‌شود.

دربیشتر کشورهای غربی که پیروان آیین الهی مسیح در آنها زندگی می‌کنند این روز با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار می‌شود که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند و همچنین نام مبارک عیسی درزبان عبری به‌معنی خدا کمک می‌کند.

به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، عیسی‌ مسیح‌ معجزه‌گر است‌ و دعوت‌ الهی‌ برای‌ نجات‌ بشر از ظلمات‌ شرک‌ و کفر و جهل‌ و ظلم‌ و رسانیدن‌ وی‌ به‌ نور معرفت‌ و عدل‌ و عبودیت‌ پروردگار مبعوث‌ گشت‌ و در هم مدت‌ اقامت‌ خود در میان‌ انسانها لحظه‌ای‌ در مبارزه‌ با بدی‌ و دعوت‌ به‌ نیکی‌ درنگ‌ نفرمود و این‌ درسی‌ است‌ که‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ که‌ معتقدان‌ به‌ نبوت‌ آن‌ بزرگوارند باید فراگیرند.
امروز بشر بیش‌ از همیشه‌ نیازمند آن‌ تعالیم‌ است‌ و اسلام‌ که‌ مکمل‌ آئین‌ مسیح‌ است‌ دعوت‌ به‌ خیر و صلاح‌ و کمال‌ را سرلوحه‌ی‌ برنامه‌ی‌ خود قرار داده‌ است‌.
بشر گمراه‌ با برخورداری‌ از قدرت‌ بیکرانه‌ی‌ طبیعت‌ که‌ به‌ برکت‌ علم‌ خداداده‌، بدان‌ دست‌ یافته‌، در جهت‌ مقابل‌ آن‌ هدف‌ها گام‌ برمی‌دارد و وظیفه‌ی‌ پیروان‌ ادیان‌ الهی‌ را سنگین‌تر می‌کند.
قدرت‌ها و دولت‌های‌ مسلط عالم‌ که‌ در زیر نام‌ و پوشش‌ مسیحیت‌ در واقع‌ مادی‌ و بی‌خبر از رفتار و تعلیم‌ حضرت‌ مسیح‌اند فضای‌ زیست‌ را بر ملتها و افراد مظلوم‌ تنگ‌ کرده‌اند و از هیچ‌ ستمی‌ بر آنها فروگذار نمی‌کنند. مصیبت‌بارترین‌ نمونه‌ها را در وضعیت‌ فعلی‌ دنیا می‌توان‌ جست‌.
سالروز عید ولادت‌ حضرت‌ مسیح‌ عیسی‌بن‌مریم‌، بنده‌ برگزیده‌ و پیامبر بزرگ‌ او را به‌ عموم‌ مسیحیان‌ و مسلمانان‌ و معتقدان‌ آن‌ حضرت‌، به‌ویژه‌ به‌ هم‌ میهنان، مسیحی‌ تبریک‌ می‌گوییم‌.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید