02:44|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1398 - 09:34
کد خبر: 13539
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه:

مردم با هوشیاری بیشتر در انتخابات شرکت کنند

هوشیار باشیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و افراد عادل، متعهد، پاکدامن، دور از رانتخواری، مدیر و لایق را انتخاب کنیم.
مردم با هوشیاری بیشتر در انتخابات شرکت کنند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: آلودگی هوای شهرهای بزرگ به معضلی بزرگ تبدیل شده، در ارومیه و شهرهای بزرگ هم باید مسئولان شهری به ویژه شورای شهر و شهرداری فکری به حال شهر کنند.

وی افزود: اگر مدیران شهری امروز برای این مشکل فکر جدی نکنند قطعا در آینده شاهد معضل جدی خواهیم بود، یکی از وظایف اصلی شورای شهر تامین سلامت شهروندان است و باید در این خصوص با همراهی متخصصان و اساتید دانشگاه نسبت به تعیین مسیرهای مناسب اقدام کنند.
حجت الاسلام قریشی گفت: مسئولان از فرصت خدمت باید استفاده کنند و با تدبیر خود به زندگی آینده مردم کمک کنند.
وی در موضوع انتخابات مجلس یازدهم، گفت: در این رابطه، مساله اول این است که شورای نگهبان باید نسبت به جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت مجلس توجه و اهتمام جدی داشته باشد.
حجت‌الاسلام قریشی اضافه کرد : در تمام ممالک فیلتر وجود دارد و افراد بعد از عبور از فیلتر و بررسی صلاحیت‌ها وارد گود انتخابات می‌شوند، اینکه برخی افراد از نظارت و بررسی صلاحیت‌ها ناراضی هستند جای تعجب دارد.
وی ادامه داد: اینکه سرنوشت ۴ ساله مردم را بدون بررسی و صلاحیت به دست افراد نالایق بسپاریم درست نیست، بر همین اساس افرادی که دنبال تضعیف شورای نگهبان باشند یا مریض هستند و یا اینکه دشمن نظام و انقلاب هستند.
وی با اشاره به دیدار خصوصی نمایندگان ولی‌فقیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی طی هفته گذشته، عنوان کرد: طی دیدار خصوصی که با رهبر داشتیم، ایشان تاکید بر دوری نمایندگان خود از ورود به مصادیق داشتند و فرمودند که محورهای انتخاب نماینده اصلح بیان شود. بنابراین هرکس از جانب من در مورد افراد نظر دهد به هیچ وجه درست نیست.
وی گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و جلوگیری از انتخابات پرشور است. مرحله اول ناامید کردن مردم از حضور در صحنه است، این وسوسه شیطانی دشمنان است و باید در برابر آن توجه و دقت داشته باشیم.
حجت‌الاسلام قریشی تاکید کرد: در فتنه ۸۸ با حضور مردم وحشت در دل دشمنان افتاد و در حال عقب‌نشینی بودند که فتنه‌گران اجازه ندادند. امروز هم مسیر جلوگیری از انتخابات پرشور را در پیش گرفته‌اند که باید در برابر آن ایستاد و با حضور گسترده و انتخاب افراد اصلح مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم.
وی افزود: اگر اندکی سستی نشان دهیم، دشمن نقشه‌های شوم خود را جای خواهد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: هشیار باشیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و افراد عادل، متعهد، پاکدامن، دور از رانتخواری، مدیر و لایق را انتخاب کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا اظهار کرد : باید در این شب به موضوع تقرب به ذات الهی و عبادت توجه کنیم، صله ارحام با نیت قصد قربت و دیدار بزرگان با نیت الهی باشد. صله ارحام در دین اسلام از سفارشات مهم است که موجب نیکویی اعمال، افزایش اموال، سهولت در حساب آخرت و دفع بلایا می‌شود.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: دقت داشته باشیم که در همنشینی و میهمانی‌ها دچار معصیت نشویم و از مصادیق معصیت نظیر تداخل نامحرمان، غیبت، دروغ و دیگر اعمال دوری کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه عنوان کرد: شب یلدا را بهانه کنیم و نسبت به حل مشکل مالی اطرافیان و فامیل اقدام کنیم، در کنار خوشی‌ها و میهمانی‌های مشترک نسبت به رفع مشکل آشنایان هم چاره‌اندیشی کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید