16:30|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1398 - 08:34
کد خبر: 13502
رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

تولید داخلی پاسخگوی نیاز آجیل شب یلدا است

کمبودی برای عرضه آجیل به بازار در شب یلدا در سطح ارومیه وجود ندارد اما برخی از خشکبارهایی که از خارج وارد می‌شود به دلیل کاهش واردات در برخی از موقع با کمبود مواجه می‌شود.
تولید داخلی پاسخگوی نیاز آجیل شب یلدا است

حسین شرقی، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در مورد وضعیت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا اظهار کرد: در حال حاضر که در آستانه شب یلدا قرار گرفته‌ایم وضعیت آجیل و خشکبار رو به ثبات است و قیمت‌ها نوسان چندانی ندارد.
وی افزود: خرید و فروش به صورت خرده فروشی نیز از وضعیت قابل‌قبولی برخوردار و رو به افزایش است همچنین قیمت آجیل بر اساس نوع و کیفیت آن تعیین می‌شود و از 50 هزار تومان تا 180 هزار تومان به صورت گوناگون به فروش می‌رسد اما قیمت آجیل 4 مغز بیشتر است.
شرقی عنوان کرد: سال گذشته قیمت آجیل و خشکبار به یک باره افزایش پیدا کرد و این عامل باعث شد تا مردم رغبتی برای تهیه خشکبار و آجیل نداشته باشند.   
وی گفت: در سال جاری استقبال مردم از خرید آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته افزایش داشته و خرید مردم بیشتر شده است و فروش آجیل فروشان نیز افزایش دارد.
این مسئول اضافه کرد: کمبودی برای عرضه آجیل به بازار در شب یلدا وجود ندارد اما برخی از خشکبارهایی که از خارج وارد می‌شود به دلیل کاهش واردات در برخی از موقع با کمبود مواجه می‌شود.
رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان ارومیه در ادامه تصریح کرد: از بابت تهیه و عرضه خشکبارهایی که در داخل کشور تهیه می‌شود مشکلی وجود ندارد و به راحتی می‌توان تهیه کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید