18:32|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آذر 1398 - 07:30
کد خبر: 13495
باریش گزارش می‌دهد:

نبود ضامن؛ دست جوانان را از تسهیلات ازدواج کوتاه کرد

نبود ضامن معتبر بازهم دست جوانان در آستانه ازدواج را از دریافت این تسهیلات کوتاه کرد.
نبود ضامن؛ دست جوانان را از تسهیلات ازدواج کوتاه کرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تسهیلات ازدواج یکی از مشوق‌هایی که دولت برای کمک به آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان با سود بانکی کم در اختیار جوانان می‌گذارد ولی به هر میزان مبلغ تسهیلات در سال‌های اخیر افزایش داشته به همان قدر نیز دست یابی به ان برای جوانان سخت و مشکل شده است.

نبود ضامن معتبر که یا کارمند و بازنشسته دولتی باشد یا کارکرد بانکی پر و پیمان داشته باشدبرای همه اقشار ممکن نیست و هستند جوانانی که در این بین علیرغم اینکه نزدیک یه سال است از تاریخ عقدشان می گذرد هنوز به امید دریافت وام بانکی منتظر نشسته اند.

با گرانی‌های افسار گیسخته‌ای در دو سال اخیر موج آن گریبان بسیاری از کالاهای مصرفی و اساسی را گرفته، تامین هزینه های یک خانواده با درآمد معمولی به اندازه کافی سخت و مشکل شده است و اگر در این بین گرفتن تسهیلات ازدواج هم با دست‌اندازهایی چون پیدا کردن ضامن معتبر همراه باشد، که دیگر قوز بالای قوز می‌شود.

بلاتکلیفی زوجینی بدون ضامن برای وام ازدواج!

پیروزان یکی از مخاطبان باریش نیوز با گلایه از روند دست و پاگیر پرداخت تسهیلات ازدواج گفته است: تو رو خدا به گوش مسئولین برسانید کسانی که برای گرفتن وام ازدواج ضامن ندارند چیکار باید بکنند با اینکه از سال گذشته اقدام کردیم ولی متاسفانه هنوز موفق به دریافت وام نشدیم.

این مخاطب باریش اضافه کرده است: با خرج و مخارج هایی که هر روز قیمتش بالاتر می رود تامین هزینه های یک عروسی ساده هم برای جوانی که تازه کار پیدا کرده واقعا سخت است.

سنگ‌اندازی‌هایی که تمامی ندارد

پریسا از دیگر مخاطبین در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش اظهار کرد: ما هزار جور زور زدیم نتونستیم وام ازدواج بگیریم، چون ضامن کارمند نداشتیم و ضامن خوش حساب هم که بردیم به قدری سنگ‌اندازی کردن که نشد.

این زن جوان با اشاره به اینکه هشت ماه است، عقد کرده ولی هنوز نتوانسته هزینه های جهیزیه و عروسی را تامین کند، افزود: امید داشتیم تسهیلات ازدواج بتواند بخشی از هزینه ها را پوشش بدهد ولی با این شرایط سخت پرداخت، به نظر می‌رسد برای افرادی مثل ما دریافت این وام غیرممکن می‌شود.

پرداخت بیش از 7 هزار وام ازدواج در استان

حبیب‌الله غالب، مدیرکل بانک ملی شعب آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش نیوز، در رابطه با پرداخت تسهیلات برای زوجین گفت: بیشترین ارائه تسهیلات و پرداخت وام ازدواج از سوی بانک ملی است.

وی در ادامه بیان کرد: محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد و تمام افرادی که در بانک ملی حساب بانکی دارند متناسب با حسابشان از امتیاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بانک ملی شعب آذربایجان‌غربی یادآور شد: در هفت ماه ابتدایی سال جاری بیش از 7 هزار فقره تسهیلات ازدواج در آذربایجان غربی به متقاضیان پرداخت شده است.

زوجین از هفت خوان دریافت تسهیلات ازدواج هم که به سلامت عبور کنند باید با هزینه‌های سرسام آور تأمین لوازم اولیه زندگی و گرفتن یک جشن مختصر دست و پنجه نرم کنند، به نظر می‌رسد شیرینی آغاز زندگی مشترک این روزها برای خیلی از زوجین دیگر طعم سادگی و لذت بخش سال‌های گذشته ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید