08:52|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آذر 1398 - 07:34
کد خبر: 13490
یادداشت:

درهای همیشه باز صادرات در آذربایجان‌غربی

باتوجه به اخباری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده بود و خبر از ممنوعیت واردات میوه، به عراق می‌داد اما صادرات از آذربایجان‌غربی به کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد.
درهای همیشه باز صادرات در آذربایجان‌غربی

سرویس اقتصادی باریش نیوز، امروزه تولید بالای میوه به خصوص سیب درختی، گوجه، هندوانه، انار، مرکبات، انجیر و هزار میوه دیگر در کشور به ویژه آذربایجان غربی که قطب محصولاتی مانند سیب و انگور است، ضرورت صادرات این محصولات را ایجاد کرده است.

متناسب با فصول مختلف سال و محصولات آن فصل، با ایجاد فضای مناسب، می‌توان اقدام به فروش محصولات کشاورزی ایران به علاقه مندان داخلی و خارجی کرد.

ابتدا روند صادرات به کندی پیش می‌رفت پس از مدتی گوجه‌فرنگی‌ها صادر نشدند در حال حاضر که برخی از خبرها نشان از ممنوعیت واردات میوه به عراق را می‌دهند.

مطالعات در مورد تجارت خارجی و رشد اقتصادی نشان می‌دهد که صادرات و واردات در واقع شرکت‌های بازرگانی که متولی امور تجاری داخلی و خارجی هستند، می‌توانند نقش قابل توجهی در رشد اقتصادی داشته باشند.

در تحول اقتصادی کشورها به سوی رشد، بین الگوی تولید، صادرات و واردات ، پیوندی ناگسستنی وجود دارد.

به گفته قاسم عزتی، رئیس اتحادیه میوه‌و تره بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، هم اکنون در حال بازدید میدانی هستیم که در حال بارگیری و صادر شدن به عراق هستند.

بیشتر اقلام کشاورزی مانند صیفی جات، میوه‌جات و سبزی‌جات در حال صادرات است و محدودیتی در صادرات نداریم اگه محدودیتی بود هم اکنون بارگیری و صادرات نمی‌کردیم.

با توجه به این گفته‌ها هنوزهم صادرات به کشورهای همسایه ادامه دارد و از آنجا که صادرات به معنای انتقال کالا و خدماتی از کشوری به کشور دیگر است امید است همچنان این روند ادامه یابد و کمکی به اقتصاد کشور کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید