12:45|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آذر 1398 - 06:05
کد خبر: 13487

مردم عمل یک‌رنگ می‌خواهند نه شعار هزار رنگ!

فعالیت‌های زود هنگام تبلیغات انتخاباتی هیچ دردی از مردم دعوا نمی‌‌کند، مردم در شرایط فعلی و مشکلات بسیار زیادی که وجود دارد به عمل یک‌رنگ احتیاج دارند نه شعار هزار رنگ!
مردم شعار نه، عمل می‌خواهند!

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، با نزدیک شدن به فصل انتخابات، حال و هوای انتخاباتی و تبلیغاتی زودتر از موعد مقرر در فضای مجازی پیچیده است.
تب تبلیغات انتخاباتی به حدی بالا گرفته که وقتی سری به فضای مجازی می‌زنی با خیل عظیمی از تبلیغات داوطلبان انتخابات مواجه می‌شوی و این در حالی است که فعلا تأیید و رد صلاحیت از سوی وزارت کشور برای داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است.
فعالیت‌های زود هنگام تبلیغاتی هیچ دردی از مردم دعوا نمی‌‌کند و داوطلبین نمایندگی خانه ملت باید توجه داشته باشند که به دور از خودنمایی بتوانند در صحنه حاضر شده و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
افراد فاقد توان مدیریتی از کاندیداتوری امتناع ورزند
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: مسئولان باید ضمن دوری از تجمل‌گرایی، همراه با مردم و در شرایطی مشابه با اقشار جامعه زندگی کنند.
وی اشاره رهبر انقلاب به ماجرای ثبت‌نام در انتخابات مجلس را مدنظر قرار داد و افزود: افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند و مسئولیت سنگین را نپذیرند و با تشویق چند نفر از اطرافیان احساس تکلیف نکنند بلکه دارا بودن توان مدیریت در اولویت باشد.
وی عنوان کرد: مسئولیت مجلس شامل قانونگذاری و نظارت بسیار مهم و باارزش است، تمام مشکلات موجود در کشور به مدیریت مجلس ارتباط دارد چراکه صلاحیت وزرا در دست نمایندگان مجلس است و این یعنی لازمه حضور در مجلس داشتن شم سیاسی و توانایی تشخیص ایرادات است.
نماینده باید قانون شناس باشد
حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: نماینده باید قانون‌شناس باشد و نسبت به نظارت دقیق بر امور اهتمام ورزد. تعهد نمایندگی بسیار مهم و جایگاهش والا است، باید در زمینه انتخاب مسئولان ورود کارشناسی و جدی داشته باشد، عصاره فضیلت باشد و از فریب مردم دوری کند.
امام جمعه ارومیه خطاب به اقشار مختلف مردم نیز بیان کرد: باید با هشیاری فرد اصلح را انتخاب کنیم نه براساس حزب گرایی و مواردی نظیر شام و ناهار دادن و فامیل بازی!
نمایندگان باید بتوانند از عهده وظایفی که قانون بر دوش آنان گذاشته برآیند
حجت‌الاسلام محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز، در مورد ویژگی‌های داوطلبان شرکت کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایام ثبت نام داوطلبان برای حضور در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و چیزی که تا قبل از ثبت‌نام داوطلبان لازم است تا مورد توجه قرار گیرد این است که برای نمایندگان شرایط و وظایفی معین شده است و در این راستا کسانی شایسته ثبت نام هستند که بتوانند از عهده وظایفی که قانون بر دوش آنان گذاشته است برآیند.
وی با تأکید بر اینکه کسانی که برای شرکت در انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام می‌کنند باید بتوانند از پس مسئولیت اعمال شده به خوبی برآیند افزود: داوطلبان باید در خود توان قبول مسئولیت سنگین را داشته باشند.
حجت الاسلام شبستری در ادامه با اشاره به اینکه قانون گذاری یکی از وظایف مهم و ضروری است که باید نمایندگان مجلس آن را رعایت کنند تصریح کرد: از وظایف بسیار مهم در مجلس شورای اسلامی رسیدگی و نظارت بر قوانین است.
وی اظهار کرد: به عقیده بنده مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر نتوانسته وظیفه خود در زمینه نظارت بر قانون را به خوبی انجام دهد.
حجت‌الاسلام شبستری گفت: در زمینه اجرای قوانین مشکلات بسیار زیادی وجود داشته است و این مشکل به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد که نتوانسته نظارت خوبی اعمال کند.
این مسئول افزود: مشکلات بسیار زیاد اقتصادی که در شرایط فعلی وجود دارد به مسئله ضعف در نظارت برمی‌گردد و مجلس نتوانسته اهرم نظارتی خود را نسبت به اجرای قوانین و مقررات اعمال کند.
حجت‌الاسلام شبستری در ادامه عنوان کرد: لازم است داوطلبانی که در ثبت نام انتخابات حضور پیدا می‌کنند توجه داشته باشند که آیا می‌توانند در زمینه وضع قوانین و نظارت بر اجرای قوانین وظیفه و مسئولات خود را به خوبی انجام دهند؟
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه افرادی برای گرایش‌های سیاسی و حزبی افراد دیگر را روانه خانه ملت کنند و آنان نیز بخاطر تعهدات حزبی و سلیقه‌ای که دارند نتوانند از حقوق مردم در مجلس دفاع کنند، از مشکلات بسیار بزرگی است که نمی‌تواند سبب شود نمایندگان شایسته‌ای  در مجلس حضور پیدا کنند.
مسئولان درک صحیحی از مشکلات مردم ندارند
حجت‌الاسلام عیسی برادری، امام جمعه شهرستان تکاب در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز، در مورد مشکلات معیشتی مردم و وظیفه مسئولان در قبال حل مشکلات مردم اظهار کرد: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، درک صحیح از وضعیت معیشتی مردم می‌تواند بهترین روش برای مسئولان باشد تا بتوانند با راهکارهای مناسب در راستای حل مشکلات مردم اقدام کنند.
وی افزود: برخی از تصمیمات مسئولان که در زمان مناسبی صورت نمی‌گیرد نشان می‌دهد که مسئولان شناختی از وضعیت معیشتی مردم ندارند. 
حجت‌الاسلام برادری در ادامه گفت: مسئولان نباید از روش‌هایی که زندگی مردم را با سختی مواجه می‌کند استفاده کنند از جمله حمایت معیشتی دولت که در چند روز گذشته باعث شده تا برخی از افرادی که نیاز به دریافت بسته حمایتی دارند، نتوانند از آن بهره‌مند بشوند که این امر باید بررسی و حل شود.
وی گفت: مسئولان باید به مردم احترام قائل شوند و به آنان اعتماد کنند متاسفانه در چند روز اخیر عدم اعتماد مسئولان به مردم باعث شده تا مردم از عدم اعتماد مسئولان بیش از گرانی دلخور و آزرده خاطر شوند.
حجت‌الاسلام برادری خاطر نشان کرد: اعتماد به مردم، اغنای افکار عمومی، صحبت با مردم و مطرح کردن مسائل و روش‌های حل مشکلات با مردم می‌تواند کمک شایانی به مردم داشته باشد چرا که همکاری با مردم باعث می‌شود مشارکت سیاسی و مقاومت مردم در برابر دشمنان افزایش پیدا کند.
وی افزود: اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را درست انجام دهد و دولت نیز به صورت دلسوزانه از وضعیت زندگی مردم آگاه باشد مقداری از حجم بار دوش مردم کم می‌شود و مردم می‌توانند با وضعیت مطلوبی از مشکلات اقتصادی عبور کنند.
امام جمعه تکاب در پایان تصریح کرد: مسئولان می‌توانند با تدبیر، با مشورت، با احترام، با پذیرش انتقاد مردم  و با اعتماد به مردم کارهایی را انجام دهند که مردم احساس کنند که حجم مشکلات رفته رفته کاسته می‌شود.
حل مشکلات مردم را در اولویت کاری خود قرار دهید
افرادی که داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند باید توجه داشته باشند که رفع مشکلات مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند و برای خودنمایی و معروفیت در انتخابات شرکت نکنند.
بسیاری از کاندیدهایی که در دوره یازدهم برای حضور در خانه ملت در انتخابات شرکت کردند از سواد و تحصیلات مرتبط برخوردار نیستند و با اینکه اغلب عنوان کردند که برای پیگیری و حل مشکلات مردمی به صحنه انتخابات آمدند گویا بیشتر با نیت خودنمایی و رسیدن به سمت کاری بالاتر پا در میدان نهادند.
در شرایطی که مردم با مشکلات بسیار زیاد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند مسئولان باید به گوش باشند و از حق مردم دفاع کنند و بتوانند برخی از مشکلات آنان را حل کنند، نه اینکه بر حجم مشکلات معیشتی مردم بیفزایند!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید