14:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آذر 1398 - 09:34
کد خبر: 13482
یادداشت کوتاه:

آنفلوآنزا توان مدیریت را گرفت

ارگان‌هایی مانند علوم پزشکی و آموزش و پرورش در برخی شرایط خاص باید کنترل را در دست بگیرند تا شاهد اتفاقات تلخی نباشیم
آنفلوآنزا توان مدیریت را گرفت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نزدیک یک ماه است که آنفلوآنزا بیماری واگیر داری وارد ایران شده و در در مدت زمان کمی کل ایران را در بر گرفته است اما اقدامات موثری در این رابطه نشد.

این بیماری در فرد مبتلا باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی که همراه با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود.

در زمان وقوع شرایط بحرانی از مسئولین انتظار می‌رود با مدیریت هوشمندانه کنترل فضا را در دست بگیرند اما کمتر مسئولی می‌تواند این کار انجام دهد.

زمانی که یک بیماری در جای جای یک سرزمین شیوع می‌یابد مردم بیش از پیش از دو ارگان علوم پزشکی و آموزش پرورش انتظار مدیریت دارند.

در پی شیوع آنفلوآنزا اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از خود ضعف مدیریتی نشان داد زیرا همانطور که از اسم این بیماری پیداست بسیار واگیر دار است پس باید مدارس برای مدتی تعطیل می‌شد تا از شیوع آن جلوگیری شود.

دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس یک هفته از درس عقب می‌ماندند اما در حال حاضر با توجه به وضعیت حاد بیماری شاید تا یک ماه حال کودکان بهبود نیابد و این زمان را به دور از درس و کتاب سپری کنند.

تعطیلی مدارس شاید به مدت زمان تدریس لطمه وارد می‌کرد اما از بیماری کودکان جلوگیری می‌کرد زیرا بیماری یک کودک علاوه بر خودش باعث بیماری کل خانواده نیز می‌شود و هزینه درمان برای خانواده‌های کم توان قابل پرداخت نیست.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید