14:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آذر 1398 - 06:23
کد خبر: 13467
باریش گزارش می‌دهد:

گوجه 12 هزار/ مسئولان سرتان سلامت!

به لطف بی‌توجهی مسئولان متولی در حال حاضر شاهد نامتعادل بودن بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی هستیم تا جایی که قیمت برخی اقلام در هر کیلو به 10 تا 12‌هزار تومان رسیده است.
گوجه 12 هزار/ مسئولان سرتان سلامت!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استعداد‌های بالقوه‌ در بخش کشاورزی شناخته شده و کاشت محصولات کشاورزی در این منطقه از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.
اما توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های کشاورزی همچنین ایجاد بازار خرید و فروش مناسب در این استان مغفول مانده و زمینه خوبی برای فروش تولیدات کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی فراهم نشده است.
در سال جاری بازار نامناسب و نامتعادل در بخش کشاورزی باعث شد تا بسیاری از کشاورزان نتوانند محصولات خود را به فروش برسانند و ثمره دست‌رنج خود را بگیرند.
گوجه فرنگی در تابستان 500 تومان / در زمستان 12 هزار تومان!
مریم از مخاطبان باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش، ضمن گلایه از سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: بی تدبیری مسئولان در بخش کشاورزی نارضایتی مردم را به همراه دارد.
وی گفت: چرا مسئولان نمی‌توانند تعادل قیمت در بخش کشاورزی را ثابت نگه‌دارند، به لطف بی‌توجهی مسئولان در تابستان سال جاری گوجه فرنگی  500 تومان به فروش می‌رفت و این امر باعث شد تا کشاورزان با ضرر مواجه شوند.
این مخاطب ادامه داد: هم اکنون که در فصل سرد سال قرار گرفته‌ایم قیمت گوجه‌فرنگی به 12 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و این نشان از بی‌تدبیری مسئولان دارد.   
عدم مدیریت جهاد کشاورزی کمر کشاورزان را شکست
یکی از کشاورزان ارومیه‌ای در ارسال پیامی به باریش‌نیوز گفت: در سال جاری عدم مدیریت سازمان جهاد کشاورزی باعث شد تا محصولات کشاورزی به ویژه گوجه فرنگی به فروش نرسد و کشاورزان را با مشکلات مالی بسیار زیادی مواجه کرد.
این مخاطب ادامه داد: مسئولان باید قبل از زمان موعد، زمینه بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی را فراهم کنند تا در زمانی که فصل برداشت فرا می‌رسد نگرانی از فروش محصولات کشاورزی نداشته باشند.
وضعیت کشاورزی در آذربایجان‌غربی نیازمند توجه بیشتر است
محسن یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی نوشته است: هر ساله با شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان و به ویژه شهر ارومیه با بازار نامناسب فروش محصولات کشاورزی مواجه می‌شویم و دست رنج چندین ماهه کشاورزان زیر سایه بی‌توجهی مسئولان از بین می‌رود.
وی افزود: متاسفانه بعد از اینکه فصل برداشت تولیدات کشاورزی به اتمام می‌رسد مسئولان تازه به فکر حل مشکلات کشاورزان می‌افتند و جالب است که باز هم هیچ اقدامات اساسی در این زمینه انجام نمی‌دهند.
این مخاطب گفت: بی‌توجهی به بخش کشاورزی در استان، اقتصاد این منطقه را در دراز مدت با مشکل مواجه می‌کند و مسئولان باید هرچه سریعتر تدابیر اساسی بیندیشند.
مسئولان جدیت بیشتری در حل مشکلات کشاورزان داشته باشند
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: همه ساله در فصل برداشت محصولات کشاورزی ، کشاورزان در بازار فروش محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند و مسئولان باید از با جدیت تمام مشکلات کشاورزان را حل کنند.
یکی از مؤلفه‌های اصلی و بسیار ضروری در بخش کشاورزی ایجاد زمینه مناسب برای بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی است که این امر در آذربایجان‌غربی به لطف سازمان جهاد کشاورزی استان در فراموشی کامل به سر می‌برد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید