11:08|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1398 - 09:57
کد خبر: 13466
باریش گزارش می‌دهد:

زور آنفولانزا به تعطیلی مدارس ارومیه نرسید

شیوع بیماری آنفوآنزا مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها به وجود آورد که شاید با یک هفته تعطیلی مدارس بسیاری از این مشکلات به وجود نمی‌آمد.
زور آنفولانزا به تعطیلی مدارس ارومیه نرسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، چند روزی است که بیماری واگیر داری به نام آنفلوآنزا در سراسر ایران شیوع کرده و جان افرادی را در جای جای ایران گرفته است.

 این بیماری در فرد مبتلا باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی که همراه با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود.

در پی شیوع آنفلوآنزا اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از خود ضعف مدیریتی نشان داد زیرا همانطور که از اسم این بیماری پیداست بسیار واگیر دار است پس باید مدارس برای مدتی تعطیل می‌شد تا از شیوع آن جلوگیری شود.

تعطیلی مدارس شاید به مدت زمان تدریس لطمه وارد می‌کرد اما از بیماری کودکان جلوگیری می‌کرد.

دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس یک هفته از درس عقب می‌ماندند اما در حال حاضر با توجه به وضعیت حاد بیماری شاید تا یک ماه حال کودکان بهبود نیابد و این زمان را به دور از درس و کتاب سپری کنند.

بیماری کودکان در کلاس‌های درس

یکی از کاربران باریش نیوز با نام مهدی با گلایه از آموزش پرورش اظهار کرد: در این زمان کوتاه چندین نفر به‌خاطر آنفلوآنزا فوت کردند.

وی ادامه داد: چرا مدارس ارومیه حتی برای یک یا دو روز نیز تعطیل نشدند تا زمان شیوع بیماری بگذرد و کودکان بیمار نشوند.

این مخاطب اعلام کرد: نگران این وضعیت و بیماری کودکان خود هستیم خواهشمندیم اقدامی برای این شرایط بکنند زیرا داروهای این بیماری نیز کمتر یافت می‌شود.

هزینه گزاف درمان بیماری برای خانواده

یکی دیگر از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت گفت: دخترم در مدرسه بیمار شد و پس از اینکه به پزشک مراجعه کردیم گفتند آنفلوآنزا گرفته است.

وی ادامه داد: چرا برای مدت کوتاهی مدارس را تعطیل نمی‌کنند که فرزندان ما بیمار نشوند باور کنید بیماری فرزندان برای خانواده کم توانی مانند ما بسیار گران تمام می‌شود.

این مخاطب باریش افزود: چرا آموزش و پروش هیچ کنترلی بر اوضاع ندارد و نمی‌تواند شرایط را کنترل کند.

مسئولین نظاره‌گر وضعیت باشند

علی از مخاطبان باریش نیوز گفت: اگر فرزندم در مدرسه بیمار شود چه کسی پاسخگو می‌شود.

وی ادامه داد: با بیماری فرزندم تمام خانواده بیمار می‌شود و هزینه درمان بسیار بالا رفته چرا مسئولین ذی ربط در آموزش پرورش اقدامی انجام نمی‌دهند.

این مخاطب باریش نیوز بیان کرد: به مدت یک هفته به فرزندم اجازه نمی‌دهم خانه را ترک کند حتی اگر در درس‌هایش پسرفت کند زیرا جواب سوالات را می‌توان یافت اما سلامتی سخت یافت می‌شود.

اخبار تعطیلی مدارس همه روزه در سراسر کشور به گوش می‌رسد و هدف از تعطیلی مدارس جلوگیری از شیوع آنفلانزا است، از آنجا که سیستم دفاعی بدن کودکان ضعیف‌تر از افراد بالغ است احتمال جدی شدن این بیماری در دانش‌آموزان بیشتر است.

اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی مسئول رسیدگی و تصمیم گیری در موارد مشابه است که به‌نظر ضعف مدیریتی مسئولان هیچگونه راه‌کاری ارائه نمی‌دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید